Recenzia: Navždy - Maya Sinay

augusta 02, 2018

AUTOR: Maya Sinay
NÁZOV: Navždy
VYDAVATEĽSTVO: Agromepa
ROK VYDANIA: 2018
POČET STRÁN: 236

Funny má svoj život pevne v rukách. Má basketbal, ktorý ju neskutočne baví, svoju rodinu, ktorá ju vo všetkom podporuje, priateľa Denisa, ktorý jej je taký blízky, akoby bol jej brat. Vyzerá ako boh Thor a vždy vie, čím ju príjemne prekvapiť. Napríklad lístkami na tenisový zápas jej obľúbeného tenisového šampióna.
Môže jedna návšteva tenisového zápasu spôsobiť v živote zmenu? Zdanlivo nevinná príhoda spustí lavínu udalostí a Funny sa zrazu cíti nešťastná, opustená a bezradná. Jediné, čo ju môže dostať z beznádeje, je basketbal. A ešte láska. Na lásku nikdy nesmieme prestať veriť, pretože len ona všetko prekoná. Aj kilometre, tréningy, turnaje a bulvár. Pretože najlepšie na skutočných snoch je to, že ich nemusíte len snívať, ale môžete ich aj žiť.

Slovenskú literatúru som si v poslednom období veľmi obľúbil. Za tú krátku dobu som objavil množstvo skvelých slovenských spisovateľov, medzi ktorými je po novom aj Maya Sinay. Jej kniha Navždy je prvou knihou zo šesťdielnej Bielej série. Spočiatku som od knihy nemal veľmi veľké očakávania, keďže šlo o romantickú knihu a tie ja veľmi nečítam. No po prečítaní prvej kapitoly si ma kniha okamžite získala.

Kniha rozpráva príbeh Funny - dievčaťa, ktoré zbožňuje basketbal. Funny nemá veľmi veľa priateľov, no má najlepšieho kamaráta Denisa, s ktorým sa pozná už od základne školy. Jedného dňa Funny dostane k narodeninám nečakaný darček - lístky na tenisový zápas jej obľúbeného tenistu Greckeho. No Funny vôbec netuší, ako jej jeden tenisový zápas zmení život.

Navždy je prvou knihou zo športového prostredia, ktorú som vôbec prečítal. A som rád, že to bola práve táto kniha. Priznám sa, že spočiatku som ani neočakával, že by sa mi mohla kniha až tak páčiť. Predsa, je to romantická kniha a ja čisto romantické knihy nečítam. Vždy to musí byť prímes viacerých žánrov. Či už je to román s prvkami trileru, sci-fi alebo fantasy. No kniha Navždy bola výnimkou. Kniha ma pohltila už od prvej kapitoly, pričom počas jej čítania som strácal pojem o čase.
Samotný príbeh sa mi veľmi páčil. Autorka priniesla čitateľom zaujímavý príbeh lásky medzi dvoma ľuďmi, ktorý poteší najmä ženské publikum. No nevylučujem to, že kniha môže zaujať aj mužské publikum. Hoci je kniha čistá romantika, no obsahuje aj kopec vtipných momentov. Ja osobne si nepamätám, kedy som sa pri knihe tak nasmial, ako pri tejto.

Autorkin štýl písania mi veľmi sadol. Kniha je napísaná jednoducho a pútavo, vďaka čomu ju prečítate veľmi rýchlo. Avšak, čo by som knihe vytkol, boli preklepy či úvodzovky, ktoré miestami chýbali. No samotný dojem z knihy to nemení.
Kniha obsahuje množstvo rozmanitých postáv. Či už to je Funny so svojím typickým sarkastickým humorom, priateľský Denis alebo profi tenista Horňáček. Maya Sinay vytvorila množstvo rozmanitých postáv, ktoré boli veľmi pekne vykreslené. Mňa najviac zaujala práve Funny a Horňáček.

Kniha Navždy je jednou z tých kníh, ktorá nezaujme len obálkou, ale aj príbehom. Krásnu obálku strieda jednoduchý príbeh s množstvom vtipných situácií, ktorý dopĺňajú povahovo rozmanité postavy. Knihu Navždy hodnotím 5/5.

Za poskytnutie knihy ďakujem samotnej autorke.

Ak ťa kniha zaujala a chceš si ju kúpiť, tak neváhaj a klikaj TU

Žiadne komentáre:

Ďakujem za komentár. Na každý jeden komentár sa pokúsim odpovedať čo najskôr.

Používa službu Blogger.