Recenzia: Vo víre života - Marta Fartelová

júla 04, 2018

AUTOR: Marta Fartelová
NÁZOV: Vo víre života
VYDAVATEĽSTVO: Motýľ
ROK VYDANIA: 2008
POČET STRÁN: 200

Mladá umelkyňa Lara, poznačená rodinnou tragédiou, ovplyvnená netradičnou výchovou starej matky, stretáva svoju životnú lásku.
Vo svojom vysokoškolskom profesorovi nachádza nielen nežného milenca, ale tiež chápavého priateľa, trpezlivého učiteľa, a tak trochu aj starostlivého otca, ktorý jej doteraz tak veľmi chýbal. Zdá sa, že jej život konečne dostal ten správny smer. Avšak len do okamihu, kedy nečakane vstúpi do jej života a srdca ďalší muž. Lara je postavená pred neľahké rozhodnutie...


Vo svojich recenziách som to spomínal nespočetne veľakrát, no musím to spomenúť aj teraz. Marta Fartelová patrí medzi moje najobľúbenejšie slovenské spisovateľky. Autorke doteraz vyšlo dvanásť kníh, pričom Vo víre života je piata kniha, ktorú som od nej prečítal. Po menšom neúspechu knihy Priveľa šťastia (recenzia TU) som nevedel, čo mám očakávať od tejto knihy. No keď som sa do nej začítal, zostal som veľmi milo prekvapený. 

Lara je mladá umelkyňa, ktorá študuje posledný ročník na vysokej škole. Je zanietená pre maľovanie, pričom je najlepšou maliarkou v triede. Postupne sa Lara zoznamuje aj so svojím profesorom, ktorý ju maliarstvo vyučuje. A tak postupne vzniká zo vzťahu učiteľ-žiak akési priateľstvo, ktoré postupne prerastá do čohosi väčšieho. Lenže, podarí sa Lare a Ondrejovi byť spolu aj napriek spoločnosti, ktorá ich vzťah odcudzuje?

Marta Fartelová každou jednou knihou servíruje čitateľovi originálny príbeh, ktorý sa od predchádzajúcich výrazne odlišuje. A táto kniha nebola výnimkou. Autorka priniesla veľmi zaujímavý príbeh, ktorý by si mal prečítať každý fanúšik románov. 
Čo je pre Martu Fartelovú najtypickejšie, je to, že sa vo svojej tvorbe zameriava na témy, ktoré sú v dnešnej dobe veľmi aktuálne. Zatiaľ čo v predchádzajúcich knihách sa autorka zaoberala témami ako nevera, znásilnenie či anorexia, v tejto knihe sa autorka rozhodla pre úplne odlišnú tému, a tou je láska dvoch ľudí, medzi ktorými je veľký vekový rozdiel. Ak mám pravdu povedať, spočiatku som sa bál, že ma dej nezaujme a že kniha bude úplne nudná. No po niekoľkých prečítaných stránkach všetky moje obavy opadli a ja som si naplno užíval príbeh. 

Pri písaní kníh sa autorka zameriava na dve veci. Prvá, aby sa kniha ľahko čítala a druhá, aby mal dej rýchly spád. Možno skonštatovať, že autorke sa to darí. Píše neskutočne jednoducho a pútavo, pričom sa mne osobne ešte nestalo to, že by som sa musel do čítania jej kníh nútiť. No sú tu dve veci, ktoré by som autorke vytkol. 
Prvá vec je, že niektoré udalosti v tejto knihe boli veľmi ľahko predvídateľné. Prvýkrát sa mi to stalo pri jej knihe Odíď z mojich snov (recenzia TU) a teraz sa mi to stalo znova. Hoci to nebolo nič strašné, no do určitej miery to kazilo samotný čitateľský zážitok. 
A tá druhá vec je tá, že kniha obsahovala kopec preklepov, ktoré mi s každou stránkou začali liezť čoraz viac na nervy. Poviem to takto. Ak by príbeh bol o ničom, tak knihu zavriem a už sa k nej viackrát nevrátim. Lenže dej bol skvelý, a tak som bol ochotný strpieť všetky preklepy, ktoré táto 200stranová kniha obsahovala. 

K postavám poviem len jedno. Marta Fartelová je bohyňa, čo sa týka vykresľovania postáv. Vždy, keď chytím do rúk nejakú jej knihu a pomaly sa do nej začítavam, s veľkou radosťou sledujem to, ako sa predo mnou postupne vykresľuje charakter danej postavy. Môžem povedať, že práve to ma na autorkiných knihách najviac baví.
Ani táto kniha nebola výnimkou a aj v nej autorka ponúkla čitateľovi veľa postáv, z ktorých sa mne osobne najviac páčila Lara, Ondrej, Larina stará mama a Larina kamarátka Jana.

Marta Fartelová vypustila do sveta knihu, ktorá hovorí o tom, že nezáleží na tom, koľko máte rokov. Dôležité je mať jeden druhého rád. Aj keď bola kniha príbehovo skvelá, boli tam aj nejaké elementy, ktoré môj zážitok z čítania narúšali. Medzi nimi boli už vyššie spomínané preklepy, či ľahká predvídateľnosť príbehu. Knihu hodnotím 4/5. 

Žiadne komentáre:

Ďakujem za komentár. Na každý jeden komentár sa pokúsim odpovedať čo najskôr.

Používa službu Blogger.