Recenzia: Nájdem ťa v čase - Michaela Ella Hajduková

júla 06, 2018

AUTOR: Michaela Ella Hajduková
NÁZOV: Nájdem ťa v čase
VYDAVATEĽSTVO: Motýľ
ROK VYDANIA: 2016
POČET STRÁN: 240

Budúcnosť nie je ružová, ale ani čierna. Má bielu farbu. Svet už celé roky leží pod záľahou snehu, a tí, čo prežili, našli svoj nový domov v moderných podzemných mestách. Nia žije v meste Sirisan. Nevie sa vyrovnať s večnou zimou a ťažkou stratou, ktorú jej priniesla.
Jej svet chytí stratené farby, keď sa stane súčasťou tajného výskumu cestovania v čase. Ďaleko v minulosti spoznáva muža, ktorý dokáže roztopiť jej zamrznuté srdce a prebudiť v nej city, o ktorých netušila, že ich je ešte schopná.
Cestovanie v čase má však svoje pravidlá. Práve Niinou úlohou je zabezpečiť, aby výskumníci nevzbudzovali pozornosť. Lenže osud má často zvláštny zmysel pre humor. Čo sa stane, ak sa pravidlá porušia? A môže vôbec prežiť láska, ktorú delí hmla tisícročí?


S tvorbou slovenskej spisovateľky Michaely Hajdukovej som sa prvýkrát stretol začiatkom tohto roka, kedy som si od tejto šarmantnej spisovateľky prečítal jej knihu Dorianova kliatba (recenzia TU), ktorú som si zamiloval. Avšak, trvalo niekoľko mesiacov, kým som sa pustil do ďalšej jej knihy. Možno to bolo aj tým, že som dlhšiu dobu premýšľal, do ktorej z jej kníh sa mám pustiť ako ďalšej. Nakoniec som sa zhodou náhod rozhodol práve pre túto knihu.
Michaela Hajduková je známa tým, že sa vo svojej tvorbe zameriava najmä na históriu. Zatiaľ čo väčšina jej kníh sa odohráva najmä v minulosti, kniha Nájdem ťa v čase je tak trocha výnimkou.

Príbeh knihy Nájdem ťa v čase sa odohráva v ďalekej budúcnosti, pričom sleduje Niu. Nia žije v budúcnosti, kde sa zaoberá históriou, pričom zároveň pracuje v archívoch, kde obnovuje staré knihy. V posledných rokoch si Nia prešla veľmi ťažkým obdobím. Zomrel jej manžel, z čoho sa za tak dlhé obdobie stále nepreniesla. Jedného dňa Nia opúšťa archív a odchádza do výskumného centra, kde dostáva novú prácu. Venuje sa výskumu, ktorý je prísne tajný. Tým výskumom je cestovanie v čase. Spolu so svojou sestrou a skupinkou ďalších ľudí Nia začína cestovať v čase, až jedného dňa dorazia do roku 2016, kde spozná Erika - známeho hudobníka. Postupne sa medzi nimi vytvára priateľstvo, ktoré postupne prerastá do niečoho väčšieho. Lenže, môže láska medzi nimi vydržať aj cez to, že žijú v rozdielnych dobách?

Michaela Hajduková napísala veľmi zaujímavý príbeh, ktorý by mohol potešiť každého fanúšika sci-fi a histórie. Autorka veľmi zaujímavo načrtla čitateľovi to, ako by podľa nej mohla vyzerať budúcnosť. Aj keď jej náhľad na budúcnosť bol zaujímavý, no mňa osobne nezaujal. Musím sa priznať, že prvých sto strán, ktoré sa odohrávali najmä v budúcnosti, ma nebavili. Bolo to najmä tým, že mne osobne sci-fi k tejto spisovateľke nesedí. Autorku už mám zaradenú medzi historickými románmi, a preto bolo pre mňa ťažké si zvyknúť, že v tejto knihe sa zameriava najmä na sci-fi.
Každopádne, druhá časť knihy, v ktorej sa cestovalo omnoho častejšie, sa mi páčila omnoho viac. V tejto časti je skvelo vidieť to, že Miška Hajduková vie skvelo vtiahnuť čitateľa do minulosti, pričom sa čitateľ vie veľmi jednoducho stotožniť s danými postavami. Hoci postavy cestovali do rôznych kútov zeme v rôznych obdobiach, no mne sa najviac páčila práve časť, kedy sa Nia so svojou partiou cestovateľov dostala práve do roku 2016, kde spoznala Erika.

Autorka ma pri knihe Dorianova kliatba zaujala tým, že veľmi dobre vykreslila postavy. A výnimkou nebola ani táto kniha. Veľmi pekne vykreslené postavy, s ktorými čitateľ nemá problém stotožniť sa. Mne osobne sa najviac páčili postavy ako: Nia, Erik, Patrisa alebo Ivia.
Ak by ste očakávali od tejto knihy náročné opisy, či zložitý príbeh, opak je pravdou. Kniha je napísaná jednoduchým štýlom, pričom sa stránky čítajú jedná radosť.

Michaela Ella Hajduková napísala veľmi zaujímavý príbeh, ktorý je spojením sci-fi a histórie. Hoci ma nezaujala sci-fi časť, no práve tá historická to zachránila. Jednoduchý a zaujímavý príbeh, ktorý by mohol zaujať väčšinu čitateľov. Knihu hodnotím 4/5.

Žiadne komentáre:

Ďakujem za komentár. Na každý jeden komentár sa pokúsim odpovedať čo najskôr.

Používa službu Blogger.