Recenzia: Mestečko Wayward Pines: Borovice

augusta 09, 2017

AUTOR: Blake Crouch
NÁZOV: Mestečko Wayward Pines: Borovice (Pines)
VYDAVATEĽSTVO: Zelený Kocúr (Thomas & Mercer)
ROK VYDANIA: 2016 (2012)
POČET STRÁN: 296
PREKLAD: Zuzana Filadelfi

Do malebného mestečka Wayward Pines v Idahu prichádza agent tajnej služby Ethan Burke, aby splnil jedinú úlohu: vypátrať dvoch federálnych agentov, ktorí sú už mesiac nezvestní. Ethan sa však stáva účastníkom vážnej dopravnej nehody, po ktorej sa preberie v nemocnici, kde mu povedia, že utrpel poranenie mozgu. Je bez dokladov, bez mobilu a bez peňaženky. Ošetrovatelia sa mu zdajú priateľskí, ale niečo tu nie je v poriadku... Po niekoľkých dňoch hľadania nezvestných kolegov sa Ethanovi vynára viac otázok než odpovedí. Ako to, že sa nevie dovolať svojej manželke a synovi? Prečo je okolo mesta postavený elektrický plot? Aby znemožnil útek obyvateľov alebo aby zabránil niečomu preniknúť dnu? Každým krokom bližšie k pravde sa Ethan vzďaľuje od sveta, ktorý poznal, a od muža, za ktorého sa považoval, až kým nemusí čeliť holej desivej pravde – z Wayward Pines sa asi živý nedostane.

S autorom trilógie Mestečko Wayward Pines, ktorým je Blake Courch, som sa prvýkrát stretol minulý mesiac pri jeho knihe Temná hmota, ktorá sa mi veľmi páčila a v recenzií na ňu som spomínal, že by som si veľmi rád prečítal od tohto autora aj jeho ďalšie knihy. A tak vďaka vydavateľstvu Zelený Kocúr zavítala do mojej knihovne ďalšia jeho kniha.
Osobne som mal od knihy veľké očakávania, pretože Temná hmota bola úžasná kniha, a tak som veril v to, že inak to nebude ani v tomto prípade. A našťastie som sa nesklamal. Kniha je písaná veľmi jednoducho a neskutočne pútavo, vďaka čomu ma pohltila už od prvej strany.

Dejovou líniou je kniha písaná veľmi divne. Z pohľadu Ethana je Ethan nezvestný vo Wayward Pines len niekoľko dní, pričom z pohľadu jeho manželky je nezvestný pätnásť mesiacov. Zo začiatku som nad tým krútil hlavou a nechápal som, prečo to tak je. Veď, ako môže byť niekto nezvestný z jedného pohľadu štyri dni a z druhého pätnásť mesiacov? Lenže to nebola jediná vec, nad ktorou som krútil hlavou. Ako ďalšie tu bolo samotné mestečko. Mestečko, ktoré nemohol opustiť žiaden človek, a ktoré bolo ohradené plotom. Sám som sa snažil prísť na to, prečo to tak je a úprimne povedané autor až do konca knihy nedáva čitateľom žiadne nápovedy. Proste ide o typické hátlaniny, ktoré sa vysvetlia až na konci knihy.

Mestečko Wayward Pines prekvitá množstvom povahovo rozmanitých postáv. No tá najrozmanitejšia postava bol šerif Pope. Nikdy ste nevedeli, čo môžete od neho čakať, pretože jeho povaha sa menila rýchlejšie ako sfarbenie chameleóna. Ďalšiu postavu, ktorú som tak trocha nepochopil bola Ethanova manželka Theresa. Zo začiatku som si ju obľúbil, pretože mi pripadala neskutočne sympatická, no postupom času sa mi zhnusila. No bolo tu kopec postáv, ktoré som si obľúbil, napríklad: Ethan, Beverly a Belinda. 
Musím sa priznať, že som sa už veľmi dlho v recenziách nevyjadroval aj ku obálkam. V tomto prípade sa jedná o seriálovú obálku. Ja osobne milujem seriálové obálky a táto sa mi obzvlášť páči. Podľa mňa ide zatiaľ o najkrajšiu obálku, ktorú som tento rok videl.

Blake Crouch mi touto knihou potvrdil, že je nekorunovaným kráľom moderného sci-fi. Výborný príbeh, ktorý autor až do konca knihy držal pod "rúškom" tajomstva. Už sa nemôžem dočkať, kedy sa vrhnem na druhý diel. Knihe Mestečko Wayward Pines dávam 95%.

Za poskytnutie knihy ďakujem vydavateľstvu Zelený Kocúr.
Knihu kupuj TU

Žiadne komentáre:

Ďakujem za komentár. Na každý jeden komentár sa pokúsim odpovedať čo najskôr.

Používa službu Blogger.