Recenzia: Forrest Gump (Audiokniha) - Winston Groom

augusta 16, 2017


AUTOR: Winston Groom
NÁZOV: Forrest Gump
VYDAVATEĽSTVO: Kristián
DĹŽKA AUDIOKNIHY: 8 hodín 11 minút
INTERPRET: Jan Hartl

„Jedno vám teda povim, bejt idiot neni žádnej med.“ První věta legendárního příběhu o Forrestu Gumpovi hovoří za vše. Neuvěřitelné příhody mentálně postiženého mladíka z amerického jihu zná snad úplně každý. Groom očekával okamžitý úspěch knihy, ale ta se bestsellerem nestala. Román se sice slušně prodával a ani u kritiků si nevedl špatně, ale autor chtěl mnohem víc, než jen průměrnou knihu. Plánoval se Forrestem proslavit a jeho sen se nakonec přece jen splnil. V roce 1994 byl podle románu natočen jeden z nejslavnějších a nejoblíbenějších filmů všech dob.

Forrest Gump je snáď jeden z najznámejších filmov. Hoci má film viac ako 20 rokov, no stále sa stretávam s tou snáď najslávnejšou hláškou v histórii filmografie: "Běž Forreste, běž!". Ja osobne som donedávna nevidel film a ani nečítal knihu, a to ma donútilo siahnuť po knihe, v tomto prípade po audioknihe. Je všeobecne známe, že kniha a film sú odlišné, a keďže ja filmy skoro vôbec nesledujem, tak je jasné prečo som si vybral práve audioknihu.
Príbeh (nečakane) sleduje Forresta od detstva až po nejakú štyridsiatku, pričom autor mapuje životné príbehy, ktoré Forrest za tých štyridsať rokov zažil. Je priam až nereálne, aby človek stihol za celý svoj život byť astronautom, hercom, boxerom, hudobníkom a kopou ďalších vecí. No Forrest to dokázal.

Úlohou tejto knihy je najmä pobaviť a ukázať, že aj život tzv. "idiota" nemusí byť nudný. A autorovi sa to v tomto smere podarilo. Kniha obsahuje kopec (a keď myslím kopec, tak že vážne kopec) zábavných momentov, vďaka čomu máte na 8 hodín o zábavu postarané. Ja osobne musím uznať, že nič vtipnejšie som zatiaľ ešte nečítal a ani nepočul.
Postavy v tejto knihe sú celkom zaujímavé. Máme tu Forrestovu "chvíľkovú" frajerku Jenny, potom jeho matku, ktorá sa nie jedenkrát psychicky zrútila alebo napríklad Bubbu, ktorý ma svojím správaním asi najviac pobavil.

Z hľadiska zvukového spracovania sa mi audiokniha veľmi páčila. Čo musím pochváliť asi najviac je to, že si interpret dal veľmi záležať a že počas rozprávania príbehu rozprával ako taký "idiot". Proste týmto dokonalo vystihol Forresta, vďaka čomu si ľudia k nemu mohli vytvoriť hlbší vzťah. Taktiež sa mi páčila aj zvučka na konci kapitoly avšak podľa mňa by ich tam mohlo byť viac a nie len jedna. Ale čo mi do cela dosť vadilo bolo to, že raz hovoril interpret tichšie a zrazu hučal. Viem, že sa to niekedy proste stane, ale pri audioknihách ako je táto by sa to stať nemalo.

Forrest Gump je dielo, ktoré by si mal každý jeden z vás buď prečítať alebo si aspoň pozrieť jeho filmovú verziu. Mne osobe sa príbeh veľmi páčil, no audiálne spracovanie to tak trocha kazilo. Audioknihu Forrest Gump z hľadiska príbehu hodnotím na 92% a z hľadiska spracovania na 89%.

Za poskytnutie audioknihy ďakujem obchodu


4 komentáre:

  1. Jak jsi mohl nevidět ten film ?! :O Ty hříšníku jeden ! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako som spomínal vyššie, ja filmy veľmi nesledujem. Ale tento si mám v pláne pozrieť na 100%. :)

      Odstrániť
    2. No tento si pozrieš, pretože ťa donutím, hahaha. :D (slovakia skills lvl. já)

      Odstrániť
    3. určite si použila google translate ale ok :D

      Odstrániť

Ďakujem za komentár. Na každý jeden komentár sa pokúsim odpovedať čo najskôr.

Používa službu Blogger.