Recenzia: Ví o tobě - Sarah Pinborough

mája 26, 2017

AUTOR: Sarah Pinborough
NÁZOV: Ví o tobě (Behind Her Eyes)
VYDAVATEĽSTVO: Metafora (HarperCollins Publishers)
ROK VYDANIA: 2017 (2017)
POČET STRÁN: 304
PREKLAD: Hana Sichingerová

Louise opustil manžel kvôli inej, a tak sa jediným mužom v jej živote stal jej syn. Preto Louise pracuje na polovičný úväzok, aby ich uživila a zároveň aby boli spolu. Všetko sa však zmení, keď sa objaví
David, mladý, úspešný a natoľko okúzľujúci, že Louise nemôže uveriť, že by o ňu muž ako on zavadiť pohľadom, ale že ho dokonca snáď aj priťahuje. To sa však skomplikuje vo chvíli, keď stretne jeho ženu
Adele, prekrásnu, elegantnú a roztomilú bytosť, z ktorej sa stane Louisina nová kamarátka. Obaja aktéri dokonalého páru Louise úplne uchváti a každý z nich ju po svojom priťahuje a vťahuje do spletitej siete ich manželstva, v ktorom má Louise zatiaľ netušenú zásadnú rolu. 
A naraz, vo chvíli, keď ich oboch viac spozná, zahliadne trhliny. Je David skutočne tým mužom, z ktorého ho mala? A je Adele skutočne tak krehká a zraniteľná, ako pôsobí? Aké strašné tajomstvá obaja skrývajú a ako ďaleko zájdu, aby ich ochránili?

Kniha britskej spisovateľky Sarah Pingorough sa na knižné pulty dostala tento rok, či už v rodnom Anglicku alebo v Česku. Podľa mňa ide o veľmi pútavú a napínavú knihu, ktorú ocení každý fanúšik thrillerov.
Autorka nás v knihe zavedie do Anglicka, pričom príbeh je z jednej časti rozprávaný Adele a z druhej Louise plus k tomu ešte nejaké retrospektívy do minulosti. Ide o presne ten typ knihy, kde vás autor vhodí do príbehu a vy ste úplne stratený, ale postupom času sa začne všetko vysvetľovať. Musím sa priznať, že je to moja prvá skúsenosť s takouto knihou.

Samotný príbeh sa mi veľmi páčil, no čo mi trocha vadilo bolo to, že asi prvých sto strán sa tam nič napínavé ani nedialo. Ale zvyšných dvesto strán bolo tak napínavých, že som by som asi aj mal byť rád, že tých prvých sto strán bolo kľudnejších. Taktiež musím pochváliť autorku za to, že si udržala rovnakú úroveň napínavosti, ktorú dokonca ešte aj postupne stupňovala. Dokonca sa v knihe nachádzalo aj kopec WTF momentov, napríklad medzi ne patrí aj samotný koniec knihy. Keď som dočítal posledné strany, tak som z toho záveru bol tak trocha mimo. Kniha je samozrejme písaná jednoducho a hoci bola v češtine, tak sa mi čítala veľmi ľahko. Možno to je aj tým, že to nie je prvá kniha, ktorú v češtine čítam.

Čo sa týka postav, tak tých v knihe veľa nebolo, vďaka čomu som si ich mená rýchlo zapamätal. Musím sa priznať, že zo všetkých postáv, čo boli v knihe sa mi všetky páčili. Toto je asi jediná kniha, kde to tak bolo. Či už sa postava správala ako sviňa alebo nie, aj tak sa mi páčila. David mi pripadal ako fajn sympaťák, Adele ako jeho milá, sympatická žena a Louise mi zas pripadala ako taká "reálna" žena. A teraz, čo to znamená? Konkrétne to znamená to, že Louise aspoň podľa mňa vystihuje takú typickú slobodnú maminu (možno až na ten alkohol). No niekedy som nechápal momenty, ako Louise nadávala na Davida aký je to idiot a zároveň za ním slintala. To bol proste moment, ktorému som vôbec nerozumel.

Kniha Ví o tobě je pre mňa jedným z najlepších thrillerov, aké som kedy čítal. Skvelý príbeh, postavy, prostredie a napätie, ktoré medzi postavami je vás prinúti sedieť za knihou celé hodiny a čítať ju. Možno sa vám zo začiatku bude zdať, že príbehu nerozumiete alebo nerozumiete tomu, prečo sa daná postava správa tak ako sa správa, ale postupne vám autorka v knihe všetko vysvetľuje. Ak už Stephen King sa vyjadril ku knihe slovami "Musíte si ju prečítať..... Prekliato brilantné!" , tak to už je niečo. Knihu Ví o tobě hodnotím 5/5.

Za poskytnutie knihy ďakujem vydavateľstvu Metafora.

Knihu kupuj TU.


Žiadne komentáre:

Ďakujem za komentár. Na každý jeden komentár sa pokúsim odpovedať čo najskôr.

Používa službu Blogger.