Recenzia: Dívka ve vlaku (Audiokniha) - Paula Hawkins

januára 02, 2017

NÁZOV: Dievča vo vlaku (The Girl on the Train)
AUTOR: Paula Hawkins
VYDAVATEĽSTVO: OneHotBook
ŽKA AUDIOKNIHY: 11 hodín a 14 minút
INTERPRET: Tereza Bebarová, Petra Špalková, Lucie Pernetová

Hlavnou postavou knihy je Rachel Watsonová. Rachel je tridsaťdvaročná rozvedená žena, ktorá má problémy s alkoholom a žije v podnájme. Každý deň Rachel cestuje vlakom do práce do Londýna, a pritom si dennodenne prezerá domy, ktoré sa nachádzajú blízko koľajníc. Lenže vlak vždy na chvíľu zastaví pri návestidle, a tak má Rachel výhľad na domček číslo 15, kde žijú manželia, ktorých Rachel nazýva Jess a Josh. Rachel ich vníma ako dokonalý pár, hoci sa s nimi nikdy osobne nestretla.
Kniha hovorí príbeh aj zo strany Megan, ktorú Rachel volá Jess a Ann, ktorá žije s bývalým manželom Rachel. Ann spolu s Tomom žijú len o niekoľko domov vedľa ako Megan so Scottom tzv. Joshom. Lenže jedného dňa Megan zmizne, a tak sa Rachel snaží zistiť, čo sa stalo. Trochu divné je to, že Megan rozpráva úplne iný príbeh ako Rachel s Ann, a tak až do konca knihy neviete, ktorý príbeh je pravdivý.

Kniha bola pre mňa už od začiatku veľkým lákadlom. Vždy som po nej tak trochu pokukoval, lenže som nevedel, či sa mi ju oplatí kupovať. A za to sa chcem poďakovať obchodu Audioteka.sk , ktorý mi poskytol knihu v podobe audioknihy. A keďže som ešte nikdy nepočúval audioknihy, tak to bola pre mňa skvelá príležitosť začať. 
Audioteka ponúka obrovské množstvo audiokníh, či už v Slovenčine, Češtine alebo v mnoho ďalších jazykoch. Musím sa priznať, že som mal do cela problém si vybrať audioknihu, avšak neskôr ma napadlo, že by som to mohol vyskúšať s knihou Dievča vo vlaku, ktorá ma už do cela dlho zaujímala.


Podľa mňa autorka v knihe rozpísala jeden brutálny príbeh, ktorý zaujme čitateľa/poslucháteľa už od samotného začiatku. Zo začiatku je dej trochu pomalý a taký všedný hlavne kvôli tomu, že autorka opisuje postavy a ich vzťahy medzi sebou, ale neskôr je to jeden šokujúci moment za druhým a o samotnom konci knihy ani nehovorím. Je to triler ako má byť. 
Veľmi sa mi páčilo to, že autorka priam do dokonalosti vykreslila charakter každej postavy. Naposledy som sa s takým vykreslením stretol u Larssona. Z postáv mi boli najsympatickejší Rachel, Megan a Tom. Zas najmenej sympatický mi prišiel Scott a detektívka Reiley-ová. Asi to bolo preto, lebo som si myslel, že Scott má prsty v zmiznutí Megan a zasa detektívka Reiley-ová sa chovala strašne nesympaticky. Proste ma štvala. Taktiež sa mi páčilo aj prostredie, ktoré z opisu Rachel som si predstavoval ako tichú uličku, kde sa nachádzajú domčeky a kde jediný hluk spôsobuje vlak, ktorý prechádza ulicou raz za čas. Určite odporúčam audioknihu počúvať večer v zhasnutej izbe. Vtedy sa na príbeh dokážete sústrediť najviac.

Čo sa týka zvukového spracovania a interpretácie, tak to bolo veľmi dobré. S výberom interpretov som bol veľmi spokojný a hlasy mi ku každej z postáv priam dokonale sedeli. Trochu mi vadilo to, že niekedy pri vyslovovaní slov, ktoré obsahujú písmeno s bolo vyslovované tak ostro, že ma z toho boleli uši. Podotýkam, že kniha nieje v Slovenčine, ale je v Češtine.

Audiokniha Dievča vo vlaku bola pre mňa skvelá. Páčilo sa mi prostredie, dej, postavy a samotný koniec knihy. Veľmi sa mi páčil výber interpretov, ktorých hlasy mi proste dokonale sedeli k postavám. Audioknihu Dievča vo vlaku hodnotím 5/5 a z hľadiska spracovania 4/5 a vrelo ju každému odporúčam.

Audioknihu kupuj TU.

2 komentáre:

  1. I really like this book. You have got a really nice blog. I'm gonna stay here. :)

    Come to me
    https://happily-pink.blogspot.com/2016/12/nowosci-z-sammydress.html

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za komentár. Na každý jeden komentár sa pokúsim odpovedať čo najskôr.

Používa službu Blogger.