Recenzia: Skúška ohňom - Suzanne Collins

januára 11, 2017

AUTOR: Suzanne Collins
NÁZOV: Skúška ohňom (Catching Fire)
VYDAVATEĽSTVO: Ikar (Scholastic)
ROK VYDANIA: 2010 (2009)
POČET STRÁN: 272
PREKLAD: Michal Jedinák

Aj v druhej knihe autorka znova zasahuje do života mladej Katniss Everdeenovej, ktorá sa vrátila z Hier o život. V pokračovaní knihy sa Katniss spolu s Peetom vydá na turné víťazov a musí všetkých presvedčiť, že nápad z bobuľami bol čisto len z lásky. Ale čo ak sa to nepodarí? Katniss dostane trest.

Skúšku ohňom som čítal dvakrát. Pri prvom čítaní mi prišla do cela slabšia ako Hry o život, ale pri druhom čítaní som sa od nej nemohol odtrhnúť. Suzanne Collins je jednou z mojich najobľúbenejších spisovateliek a keď som sa mal priznať, tak trochu ľutujem, že som si celú trilógiu nezaobstaral skôr.

Dej druhej knihy bol fantastický. Veľmi sa mi páčilo to, že autorka znova zasadila dej do arény. Už pri prvej knihe som z celej knihy mal najradšej práve tú časť, kde bojovali v aréne. Podľa mňa mohla autorka trochu viac rozpísať dej v aréne. Prišiel mi taký krátky. Ďalej by som zasa trochu skrátil tú časť, kde Katniss spolu s Peetom cestovali po obvodoch vrámci turné. 

Z postáv mi boli najsympatickejší Katniss a Peeta, ale tak to je proste klasika. Ďalej som si oproti prvej knihe obľúbil mamu Katniss a Galea. Taktiež musím spomenúť aj Katnissin prípravný tím t.j. Fulvia, Octavia a Venia, ktorých som si zase obľúbil pre ich správanie, potom Haimitch a Effie Trinketová a jej nezabudnuteľná veta: „Nech šťastie vždy stojí na vašej strane.. Samozrejme nesmiem zabudnúť ani na Prim, ktorú má každý rád. Najmenej sympatická postava bola pre mňa prezident Snow. Neviem či to prišlo len mne, ale oproti Hrám o život autorka dala do knihy omnoho viac šokujúcich momentov.

Myslím si, že autorka sa každou novou knihou len a len zlepšuje. Samozrejme, že kniha je lepšia oproti prvej knihe, ale aj tak si podľa mňa nezaslúži plný počet bodov. Keby autorka sa s knihou ešte trochu vyhrala, tak by to bolo perfektné. Knihu Skúška ohňom hodnotím 4/5.




2 komentáre:

  1. Konečne nejaký bloger, čo číta knihy, čo ma bavia :) Túto som čítala a je perfektná. A oproti filmu oveľa lepšia :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za komentár. Na každý jeden komentár sa pokúsim odpovedať čo najskôr.

Používa službu Blogger.