Recenzia: Sexeso - Roman Horňák

augusta 31, 2018

AUTOR: Roman Horňák
NÁZOV: Sexeso
VYDAVATEĽSTVO: Elist
POČET STRÁN: 301

Zneuctenie ženy možno považovať za ťažký amorálny delikt, voči ktorému neexistuje žiadne ospravedlnenie. Vnútorný svet tej-ktorej ženy sa rozbije na malé kúsky. Čo cíti? Čo prežíva? Bezsenné noci, strach, obavy, nedôveru, stratu sebaúcty, výčitky, neznesiteľnú bolesť v duši. Hrôza čo i len pomyslieť... No ešte horšie je, ak takýto skutok zostane nepotrestaný. A čo je úplne zlé, ak za takýmto odsúdeniahodným skutkom stojí predstaviteľ štátnej moci. Ktosi, kto by mal všemožne zákon chrániť, ctiť si ho a nie ho znevažovať, či šliapať po ňom v jeho najzákladnejších princípoch. Samotný sudca Ústavného súdu...V dnešnej dobe sa akosi stáva pravidlom, že ryba smrdí od hlavy.

Roman Horňák je meno slovenského autora detektívnych príbehov, ktorému sa podarilo za tri roky svojej spisovateľskej kariéry vydať šesť kníh. Jeho posledná kniha s názvom Sexeso je prvou knihou, ktorú sa mi od tohto autora podarilo prečítať. Úprimne, nemal som od knihy veľmi veľké očakávania. Slovenské detektívky sú pre mňa ešte stále neprebádaný žáner a nevedel som, čo od knihy môžem očakávať. Popravde, moje očakávania od knihy boli veľmi malé, no zostal som prekvapený.

Kniha Sexeso je detektívnym príbehom, v ktorom detektívi Roman, Viktória, Šturi a ďalší vyšetrujú prípad zabitia sudcu ústavného súdu Reného Hauznera a prostitútky. Spočiatku to vyzerá, že to nebude náročný prípad. No s postupným umieraním svedkov a zistením, že sudca Hauzner nebol žiadnym neviniatkom, sa prípad začne čoraz viac zamotávať a stáva sa náročnejším.

Prečítal som už množstvo kníh a medzi nimi boli aj také, ktoré ma bavili od prvej strany až po tú poslednú. A kniha Sexeso je jednou z nich. Roman Horňák svojou knihou obohatil slovenský knižný trh o ďalší zaujímavý detektívny príbeh, ktorý sa od tých ostatných odlišuje. Rozoberá tému, s ktorou ste sa už možno v niektorej detektívnej knihe stretli. Téma využitia svojho postavenia vo vlastný prospech možno znie otrepane, no spôsob, akým sa autor ujal tejto témy, bol svojský a zároveň veľmi originálny.
Samotná kniha môže čitateľov zaujať najmä tým, že už na prvých stránkach sa odohrá vražda. A nie jedna. Autor v prvých kapitolách knihy zabije hneď tri postavy. Ja osobne som zostal dosť zaskočený a práve vďaka tomu som chcel knihu čo najrýchlejšie prečítať a zistiť tak, či všetky vraždy spolu súvisia. No s pribúdajúcimi stranami sa odohrá čoraz viacej vrážd, vďaka čomu sa príbeh začína zamotávať a pôsobí omnoho zaujímavejšie. A práve to sa mi na knihe páčilo najviac. Roman Horňák touto knihou ukázal, že si dokáže omotať čitateľa okolo prsta a poriadne ho zmiasť.

Aj napriek tomu, že ide o detektívku, kniha je napísaná veľmi jednoducho a pútavo, vďaka čomu zaujme široké spektrum čitateľov. Pre detektívne knihy sú omnoho viac typické dlhšie a možno aj zložitejšie opisy, no pri tejto knihe sa toho nedočkáte. Autor ukracuje čitateľa od zložitých opisov, pričom sa rozhodol vsadiť na jednoduchosť, ktorá je pre túto knihu typická. A určite spravil dobre. Napriek tomu, že kniha má tristo strán, prečítate ju veľmi rýchlo. Samotné kapitoly sú krátke a väčšinou majú len dve či tri strany. Dalo by sa povedať, že toto je jedna z tých detektíviek, ktorá je vhodná aj na oddychové čítanie.

Ako to už pri detektívkach býva, aj v tejto knihe sa nachádza množstvo postáv. A teraz nemám na mysli len svedkov alebo príbuzných obetí. Horňákové Sexeso sa taktiež pýši aj množstvom policajných vyšetrovateľov, medi ktorými je napríklad Roman, Viki alebo Šturi. Na moje prekvapenie, postavy sú veľmi dobre vykreslené a na čitateľa pôsobia veľmi reálne. Z celého množstva postáv ma najviac zaujal práve Roman a Viki.

Kniha Sexeso bola pre mňa veľmi príjemným čitateľským zážitkom. Príbeh na veľmi zaujímavú tému bol podaný svojsky a zároveň bol zaujímavý. Samotný príbeh doplňovalo množstvo rozmanitých a zaujímavých postáv, z ktorých si každý nájde svojho obľúbenca. Po prečítaní knihy mi v hlave skrsla jedna otázka: Je Roman Horňák ďalším Dominikom Dánom? Knihu hodnotím 5/5.

Knihu si môžeš zakúpiť kliknutím TU