Pýtam sa - Timkablog

augusta 28, 2017
Určite každý jeden z vás na internete aspoň raz narazil na Timkablog. Za týmto úspešným slovenským blogom stojí dvadsaťdvaročná Timka Krauszová, ktorá bloguje o téme, o ktorej na Slovensku nebloguje skoro nikto. Tou témou je štúdium. A tak som sa rozhodol, že musím Timku čo najrýchlejšie vyspovedať.



Ahoj, Timka! Najprv sa nám všetkým predstav a popíš nám, čomu sa venuješ.

Ahoj, Tomáš! Som Timka, a takto nejako sa zvyknem predstavovať:
Som knihomoľka, študentka, priateľka, milovníčka kávy, wannabe-spisovateľka, svetlo sveta a soľ zeme. Píšem, prekladám, spievam a som dobrovoľníčka v ESN Slovakia. Hľadám hodnoty, ktoré sú večné a učím sa žiť naplno. Vytváram blog timkablog.sk, ​na ktorom p​íšem o motivácii, produktivite a životnom štýle študentov. Učím mladých (aj seba), ako lepšie spravovať svoj čas, ako si lepšie zapamätať učivo a zlepšiť si známky v škole, ako poraziť prokrastináciu
​a ​motivovať sa každý jeden deň.
Dokonca na blogu mám veľmi odvážne vyhlásenie: ​
​​Pomôžem ti prekonať stres a ukážem ti, prečo sa nemusíš báť skúšok alebo prezentácií v škole. So mnou napíšeš bakalárku na Áčko a skúškové prežiješ bez ujmy na zdraví (či na kreditoch).
​ (smiech) Našťastie, mne samej sa tieto výsledky tento rok podarilo dosiahnuť a obhájiť si tieto tvrdenia v praxi!​

Ako si sa dostala k blogovaniu a prečo si sa rozhodla blogovať práve o študovaní?

K blogu som sa dostala v podstate náhodou. Počas môjho Erasmu v Španielsku som hľadala spôsob, ako prekonať spisovateľský blok, a v tom čase sa ma viacerí priatelia pýtali na rady o učení. Postupne tak vznikol veľmi rozsiahly text plných rád, ktorý som neskôr spracovala do článku. Slovko k slovku, téma k téme a tých článkov bolo čoraz viac. A pribúdajú dodnes. :)
A prečo o študovaní? Lebo je to praktické, vyznám sa v tom, žijem tým, a na Slovensku mi chýbal obsah, ktorý by bol relevantný, kvalitný a autentický. Je veľmi málo webov o tejto téme v slovenčine, napriek tomu, ako je v zahraničí tzv. studyblog rozšírený. Je to téma, ktorá rastie so mnou, nikdy nemám problém nájsť inšpiráciu na ďalšie články.

Nájdeme na Tvojom blogu okrem učenia a takýchto vecí aj niečo iné?

Samozrejme. Na blogu mám niekoľko osobných príbehov, pretože to jednoducho k blogu patrí. Jeden z nich je veľmi vzácny môjmu srdcu, dlho som sa odhodlávala spísať ho - je o smrti mojej mamky. Aj takéto smutné kapitoly života častokrát stretávajú práve študentov, a chcela som o tom hovoriť, aby vedeli, že v tom nie sú sami a že sa to dá, paradoxne, prežiť. Tento článok mal doteraz aj najsilnejšie odozvy, mnoho čitateľov mi prezradilo niečo o ich rodine a videla som, že má zmysel prinášať nádej, ktorú mám.
Okrem toho tam píšem (a postupne budem stále viac) o knihách a zážitkoch z Erasmu. V januári vycestujem opäť, takže cestovateľských zápiskov (aj praktických rád o balení a prežití v Španielsku) bude pribúdať.


Keďže sa Tvoj blog zameriava hlavne na štúdium, sledujú ho aj tvoji spolužiaci alebo učitelia? Čerpajú z neho nejaké rady poprípade Ti aj nejaké rady dávajú?

V podstate všetci moji spolužiaci vedia, že blog mám, netajím ho pred nikým. Čo sa týka učiteľov, zo dvaja doktorandi ho sledujú, inak netuším. Ale neprekáža mi tá predstava. Robím svoje maximum, dosahujem výsledky a hoci som o škole úprimná, nijako ju nehaním, takže verím, že ak by naň natrafili, nezasadli by si preň na mňa. (smiech)
Čo sa týka priateľov, tí ho sledujú a mnohí z neho rady čerpajú. Mám kamošku, ktorá si neskutočne zlepšila priemer, odkedy "ma" číta. Mám ďalších, ktorí sa postupne učia, že času majú viac než dosť, len ho nevyužívajú múdro. A moji najbližší priatelia sú moji hlavní korektori, vždy mi články prečítajú a okomentujú, aby mi pomohli byť stále tak dobrá, ako len môžem byť.

Ako to vlastne máš s knihami? Ako si sa k ním dostala a aké sú Tvoje najobľúbenejšie knižné žánre?

Ku knihám ma priviedla mamka ešte v útlom veku. Prvé leporelo som prečítala, keď som mala 4. Prvý román, keď som mala 6. A odvtedy sa to so mnou ťahá. (smiech) Knihy milujem a som presvedčená o tom, že človek, ktorý nečíta, nedosahuje svoj maximálny potenciál. Podľa Petra Newmarka, lingvistu a prekladateľa, je hlavným cieľom toho, že ľudia používajú jazyk, práve premýšľanie a nie rozhovor či komunikácia, ani len písanie. A pri čítaní je náš vnútorný monológ najčistejší, navyše aj najintímnejší - vtedy sme sami pred sebou najzraniteľnejší, a to je podľa mňa krásne.
Najviac obľubujem fantasy, medzi obľúbené knihy patria jednoznačne Harry Potter, Odkaz dračích jazdcov alebo Pán prsteňov, no moje ženské romantické srdce vždy pookreje aj pri klasických príbehov o Anne zo zeleného domu alebo o Heatcliffovi z Búrlivých výšin.

Máš aj nejakých obľúbených spisovateľov?

Pani Rowlingová je pre mňa vzorom v písaní, veľmi ma ale baví čítať aj ďalších anglických autorov, napríklad Charles Dickens alebo sestry Br​önteové. Zo slovenských autorov ma vdžy fascinoval Matkin a z maďarských si zas veľmi užívam básne Endre Adyho a Móra Jókaiho.

Na začiatku si spomínala, že wannabe-spisovateľka. Pracuješ na vlastnej knihe alebo ešte len plánuješ na nej pracovať? Popr. o čom by bola? 

Aktuálne nepracujem na knihe. Kedysi som sa venovala poviedkam, ku ktorým by som sa rada vrátila. Ako som spomínala, blog bol pre mňa spôsob,ako prekonať spisovateľský blok. Teraz, po štátniciach, by som sa teda rada vrátila k písaniu poviedok. Čo sa týka nápadu na knihu, niečo sa mi v hlave pečie, to to však ešte neprezradím. :)


Ja osobne Ťa veľmi obdivujem kvôli tomu, že si sa rozhodla blogovať práve o študovaní. Predsa len je to oblasť, ktorú na Slovensku nerobí skoro nikto. Tvoj blog je proste fakt blog, na ktorý som zavítal nie jedenkrát a odniesol som si z neho veľmi veľa užitočných informácií. Medzi moje najobľúbenejšie články patria určite články o Erasme a články pod "štítkom" osobné, pretože tam som Ťa mohol bližšie spoznať ako osobu. Máš aj Ty nejaké články, ktoré patria medzi Tvoje najobľúbenejšie?

Ďakujem, veľmi ma teší, keď niekomu moje články naozaj pomáhajú! Musím však povedať, že zatiaľ obľúbený článok nemám, témy sú rozmanité a všetky píšem s radosťou.

Sleduješ aj iné blogy? Podelíš sa s nami o ne?

Sledujem KOPEC ďalších blogov, a veľmi rada tebe aj tvojim čitateľom niekoľko odporučím. Čo sa týka kníh a cestovania, zatiaľ som nenatrafila na lepší blog ako Jaji bloguje, brutálna vec, ale varujem vás: miniete v Martinuse majland, tak ako ja! Vždy mi srdce poskočí pri článkoch od Lúčnej víly, a veľmi ma potešilo, keď som zistila, že na našej univerzite nás bloguje veľa, napríklad aj Gabsy Golden, ktorá je so svojimi myšlienkami a outfitmi úplne úžasná! Tiež si vždy otvorím článok od Barborky zo Step With Fashion, ktorá má taký vkus, že som z neho vždy paff, a také úžasné srdce, že som paff hneď dvakrát. Okrem toho, v záložkách mám vždy odložený aj nejaký cestovateľský tip od Janky z Travelhacker
Každý jeden naozaj odporúčam, dievčatá na nich odvádzajú skvelú prácu a prinášajú obsah a hodnotu!

Máš nejaké rady pre začínajúcich blogerov?

Začnite
. :) A nezastavte sa. Tiež netreba zanedbávať vzdelávanie, na Slovensku máme machrov na blogovania, napríklad Roli Vojkovský alebo Dominik Harman, ktorý má navyše na svojom webe kurz Okamžité blogovanie, ktoré vás vlastne naučí všetko, čo potrebujete vedieť (pst, je zadarmo).

Kde všade Ťa môžeme na internete nájsť?

Fungujem na facebookovej stránke Timkablog.sk, kde pridávam nové články, zážitky, updates o mojom školskom a občas aj súkromnom či profesionálnom živote, a tiež extra tipy na štúdium či knihy a vhodné zľavy, o ktorých nepíšem priamo na blogu (takže sa oplatí sledovať a nastaviť si ako prioritné!). Mám tiež pomerne čertsvý Instagram, kde postujem dvojjazyčne (môžete si precvičiť angličtinu!) a pridávam tipy o štúdiu (učenie sa jazykov, motivácia, pamäťové techniky a pod.), čisto inšpiratívna vec. Pre stalkerov nechávam link aj na osobný Instagram, plných selfíčok a jedla a priateľov, lebo o tom je môj život "v zákulisí".

4 komentáre:

  1. Tomáško, ďakujem ešte raz, že si ma oslovil do tvojej rubriky. Prajem tvojmu blogu veľa spokojných čitateľov a tebe skvelý štart do nového školského roka! ;)
    Timka :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja ďakujem že si prijala pozvanie :) a aj tebe prajem skvelý štart ;)

      Odstrániť
  2. Krásné odpovědi! Timku znám a moc se mi na ní líbi jak je otevřená <3

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za komentár. Na každý jeden komentár sa pokúsim odpovedať čo najskôr.

Používa službu Blogger.