Recenzia: Zabij mě znovu (Audiokniha) - Rachel Abbott

marca 07, 2017

AUTOR: Rachel Abbott
NÁZOV: Zabij mě znovu (Kill Me Again)
VYDAVATEĽSTVO: Mladá fronta / Audioteka
DĹŽKA AUDIOKNIHY: 11 hodín 50 minút
INTERPRET: Simona Postlerová

Keď Maggie Taylorová príjme v Manchestri novú prácu, je presvedčená, že z pohľadu jej rodiny ide o krok správnym smerom. Deti si zvyknú okamžite, ale jej manžel Duncan až tak nadšený nie je.
Nič však ale nedokáže Maggie pripraviť na to, čo ju čakalo keď jedného večera prišla domov a zistila, že jej manžel Duncan zmizol a ich malé deti zostali doma samé. Nemôže sa mu však dovolať a vôbec netuší, kde jej manžel zmizol a prečo. Avšak neskôr zistí, že nie je jediná, ktorá po ňom pátra. Keď dôjde k brutálnej vražde ženy, ktorá sa podobá na Maggie a prípad si prevezme detektív Tom Douglas, tak si uvedomí, koľko málo toho vie o Duncanovej minulosti. Je tým, koho miluje? A pred kým utiekol?
Na rozhodovanie Maggie nemá veľa času. Jedno totiž už Maggie vie - čoskoro zomrie ďalšia žena a možno to bude ona sama.

Ide v poradí o piatu knihu zo série DCI Tom Douglas, ktorej autorkou je anglická spisovateľka Rachel Abbott žijúca v Manchestri. Na celej audioknihe ma zo začiatku zaujal jej názov. Určite ste si už všimli, že pri spolupráci s Audiotekou, ktorej znova ďakujem za poskytnutie audioknihy, si vyberám len detektívky alebo thrillery. Je to hlavne preto, že Audioteka je obchod, ktorý vám ponúkne tie najkvalitnejšie detektívky a thrillery s tým najlepším prevedením.

Samotný dej knihy sa mi veľmi páčil. Neviem, či niekto z vás túto knihu čítal alebo poprípade si ju vypočul vo forme audioknihy, ale podľa mňa ide o jeden z najlepších thrillerov, aký som doteraz počul. Dej bol prepracovaný, postavy boli do určitej miery veľmi dobre vykreslené, ale kniha mala podľa mňa jeden veľký problém. Keď už sa dej blížil ku koncu, tak som sa v deji stratil a nevedel som rozoznať, čo bola pravda a čo nie (možno to bolo aj preto, že počas počúvania audioknihy som písal tento článok). Doslova sa mi to v hlave tak prelínalo, že som z toho mal mišmaš, ale až na druhý deň sa mi myšlienky urovnali v hlave a až vtedy som pochopil, čo bola pravda a čo nie.
Audiokniha bola pre mňa už od prvej kapitoly napínavá. Hoci mala audiokniha cez 60 kapitol, tak autorka si už od začiatku udržovala rovnaké tempo napínavosti. V knihe boli aj niektoré momenty, kde ste už dopredu vedeli vytušiť, čo sa stane. Ale našťastie ich bolo fakt veľmi málo.

Z knihy sa mi najviac páčili postavy ako Maggie, jej syn Josh a jej sestra Susan. Maggie som si obľúbil už od začiatku knihy, ale v niektorých momentoch sa správala tak, že som sa až chytal za hlavu a hovoril som si, že nemôže byť až taká blbá. Chápal som, že väčšinu hlúposti robila z lásky k Duncanovi, ale proste čo je veľa, to je veľa. Čo sa týka Josha, tak ten mi na svoj vek pripadal až veľmi múdry, chápavý a šikovný. Veď vďaka nemu chytili vraha. Susan na mňa zasa pôsobila veľmi milo, starostlivo a priateľsky. Miestami mi prišla až veľmi milá, vďaka čomu som ju začal podozrievať, či nemá aj ona v niečom prsty. Taktiež som si obľúbil aj postavu detektíva Toma Douglasa, ktorý spolu s Becky tvoril priam ukážkových príklad detektívov.
V knihe sa mi zasa nepáčili postavy ako Duncan, z ktorého som nemal najlepší pocit už od začiatku knihy. Stále som si myslel, že je do toho všetkého nejako zapletený. Ďalej sa mi nepáčili postavy ako Sam a Frank. Dokonca som si aj v niektorých častiach myslel, že aj Frank je do toho všetkého nejako zapletený. V podstate som v knihe podozrieval skoro každého.

Čo sa týka zvukového spracovania, tak to sa mi veľmi páčilo. Taktiež pre mňa bolo príjemnou zmenou to, že medzi kapitolami nebola žiadna hudba, čo podľa mňa pridalo ešte viac hororovosti príbehu. S výberom interpreta som veľmi spokojný. Ja si ani neviem predstaviť, ako by to celé znelo, keby príbeh nahovoril niekto iný. Je to fakt veľmi ťažké na predstavu. Možno keby som si túto audioknihu vypočul od niekoho iného, tak už by som automaticky vedel, kto bol lepší. Audiokniha bola kvalitne spracovaná bez ostrého s a čo sa mi najviac páčilo bolo to, že keď boli v audioknihe kapitoly, v ktorých dej sa odohrával dvanásť rokov dozadu, tak v pozadí bolo počuť ozvenu.

Audiokniha Zabij mě znovu je pre mňa jedným z najlepších thrillerov. Skvelý príbeh, skvelé spracovanie, super postavy a super prostredie. Určite mám v pláne prečítať si aj ostatné knihy z tejto série. Audioknihu Zabij mě  znovu hodnotím z hľadiska príbehu 4/5 a z hľadiska zvukového spracovania 5/5.

Audioknihu kupuj TU.

Za poskytnutie audioknihy ešte raz ďakujem obchodu Audioteka.



Žiadne komentáre:

Ďakujem za komentár. Na každý jeden komentár sa pokúsim odpovedať čo najskôr.

Používa službu Blogger.