Recenzia: Boh plače potichu 2 - Hana Repová

decembra 16, 2018

AUTOR: Hana Repová
NÁZOV: Boh plače potichu 2
VYDAVATEĽSTVO: MERIDIANO-press / Moderné romány
POČET STRÁN: 245

Tam kde láska zanecháva slzy, priateľstvo dokáže vyčariť úsmev na perách.
Anna sa zo všetkých síl snaží vyrovnať s bolestnou skutočnosťou, ktorá nečakane zasiahne do jej a Everettovho života. Oporou v ťažkých chvíľach je jej Stela, priateľka, akú by si želala mať každá z nás a Everettov najlepší priateľ Philip. Do vzájomne poprepletaných osudov štyroch hlavných hrdinov však vstupujú city a ich priateľstvo musí čeliť realite života.
Anna, Stela, Everett a Philip sú ale pevne odhodlaní zotrvať spolu.
Dojímavý dvojdielny román zo súčasnosti o ľuďoch, ktorých navždy spojilo neviditeľné puto pevného priateľstva je úprimnou spoveďou o tom, že na to, aby sme boli v živote šťastní, musíme vedieť predovšetkým dávať.

Hana Repová svojou debutovou knihou Boh plače potichu (recenzia TU) vyvolala medzi čitateľmi obrovský rozruch. Kniha zožala obrovský úspech, vďaka čomu sa z nej stal bestseller. Kniha sa ešte aj rok od jej vydania teší veľkému úspechu, ktorý prezrádzajú neustále dotlače knihy. A poviem vám, že sa niet čomu čudovať. Hana Repová svojou prvotinou priniesla na slovenský knižný trh čosi, čo tu ešte nebolo. Prišla s neskutočne zaujímavým a dojímavým príbehom, ktorý aj napriek tomu, že je smutný, tak ho nebudete vedieť pustiť z rúk.
Hana Repová nenechala nič na náhodu a po veľkom úspechu svojej prvotiny prichádza s pokračovaním, ktoré je zároveň záverečným dielom tejto dvojdielnej série. Hoci prvá kniha vo mne zo začiatku vyvolala zmiešané pocity, no v momente, keď som sa dostal do druhej polovice knihy, tak som si knihu okamžite obľúbil. V konečnom dôsledku sa mi prvý diel veľmi páčil a preto som okamžite siahol aj po pokračovaní. A musím povedať, že kniha nesklamala.

V pokračovaní románu Boh plače potichu sa Anna spamätáva z Everettovho príchodu. Miešajú sa v nej dva protichodné pocity. Na jednej strane je šťastná, že ho znova vidí, no na strane druhej sa obáva toho, aká bude budúcnosť ich vzťahu. Podarí sa Anne a Everetovi zabudnúť na minulosť a dať ich vzťahu novú šancu?
Stela sa po rozchode s Philipom rozhodne odcestovať do zahraničia. Po nečakanej udalosti, ktorá sa stane Anne, sa Stela rozhodne vrátiť späť domov, vďaka čomu sa jej cesty s Philipom znova skrížia. Rozhodne sa dať Stela Philiphovi druhú šancu, alebo je aj ich vzťahu nadobro koniec?

Boh plače potichu II je kniha s kvalitným príbehom, ktorý vás zaujme už od úplne prvých strán. Oproti prvému dielu, keď sa čitateľ skoro polovicu knihy zoznamoval s prostredím a postavami, autorka doslova "vhodila" čitateľa do zabehnutého príbehu z predchádzajúcej knihy. Autorka už od začiatku knihy vytvára v príbehu napätie, ktoré s pribúdajúcimi stranami stupňuje čoraz viac a viac. Aj práve vďaka tomu sa kniha miestami tvári ako akýsi triler, no aj napriek tomu to je román ako sa patrí. Autorke sa podarilo vložiť do knihy širokú škálu emócii od smútku, cez napätie, až po šťastie, vďaka čomu budete spolu s hlavnými postavami prežívať všetky životné situácie, ktorými si prejdú. Ak ste čítali aj predchádzajúci diel, tak ste si určite všimli, že väčšina postáv sa chovala veľmi divne, no nevedeli ste prečo. Práve v tejto knihe autorka odhaľuje veľmi veľa vecí z minulosti hlavných hrdinov, vďaka čomu lepšie pochopíte ich chovanie a vytvoríte si tak k ním omnoho hlbší vzťah.
Ak porovnáme prvý a druhý diel zo série, tak si možno všimnúť, že druhý diel je omnoho prepracovanejší ako ten prvý. Je omnoho viac precítený, je omnoho napínavejší a príbehovo zaujímavejší.

Hana Repová píše vynikajúco. Svoju písateľskú schopnosť autorka predviedla čitateľom už pri svojom debute a v jeho pokračovaní to potvrdila. Boh plače potichu 2 je napísaná rovnako jednoducho a pútavo, ako to bolo pri prvom dieli. A dokonca ešte pútavejšie. Autorka v knihe strieda jednoduché opisy s tými zložitejšími, vďaka čomu je celé čítanie o to viac zaujímavejšie. Okrem toho sa autorka aj v tejto knihe vyhrala so slovami tak, že čitateľ môže mať pocit, ako keby si autorka vopred premyslela každé jedno slovo a bez neho by ste si nevedeli predstaviť knihu. Podobne ako pri prvom dieli, aj tento diel je napísaný veľmi dojímavo, vďaka čomu sa niektorým osobám bude ku knihe hodiť aj balík vreckoviek.

V predchádzajúcej recenzii som spomínal, že Boh plače potichu je kniha s menším množstvom postáv, čo som považoval za veľkú výhodu knihy. Ani táto kniha nie je výnimkou a oproti prvej knihe sa počet postáv navýšil len o malý kúsok. Každopádne, nič to nemení na tom, že postavy boli vynikajúco vykreslené a pôsobili tak veľmi živo. Podobne ako pri prvej knihe, aj v tejto ma spomedzi postáv veľmi zaujali Anna, Stela, Philip a po novom aj Everett.

Boh plače potichu 2 je vynikajúcim zakončením dvojdielnej série o priateľstve a hľadaní lásky. Je to kniha, po ktorej prečítaní sa zamyslíte nad tým, aké je to skutočné priateľstvo. Vynikajúco napísaná kniha s výborným dejom a skvelo vykreslenými postavami. Knihu hodnotím 5/5 a už sa neviem dočkať autorkiných ďalších kníh.

Za poskytnutie knihy veľmi pekne ďakujem

Knihu si môžeš zakúpiť kliknutím TU