Pýtam sa - Nie je túra bez Štúra

septembra 23, 2018
Radoslav Hoppej, ktorý sa do povedomia ľudí dostal vďaka blogu "Nie je túra bez Štúra", je jedným z najznámejších slovenských blogerov. Aj napriek tomu, že sa venuje blogovaniu len jeden rok, podarilo sa mu vytvoriť blog, ktorý má veľkú fanúšikovskú základňu, ktorá sa stále rozrastá. Radov blog sa venuje cestovaniu, no ako to už vyplýva z jeho názvu, venuje sa len cestovaniu po Slovensku. Zaujíma vás, ako sa Rado dostal k blogovaniu, či kde vidí svoj blog o niekoľko rokov? Tak uto sa dozviete nižšie.



Ahoj, Rado! Najprv sa nám všetkým v krátkosti predstav a popíš nám, čomu sa venuješ.


Ahojte, už vyše roka sa venujem svojmu cestovateľskému blogu „Nie je túra bez Štúra“. Po troch rokoch v zahraničí som sa rozhodol dať výpoveď v dobre platenej práci a založil si blog vďaka ktorému je zo mňa turista vo vlastnej krajine. Snažím sa ukázať, že aj na Slovensku je toho veľa, čo sa oplatí vidieť.

Si úspešný bloger. Bavilo ťa písanie už od detstva, alebo to prišlo až časom?

Dikičko za pochvalu, ale ja si to o sebe veľmi nemyslím, lebo mám ešte čo vylepšovať a kam sa posúvať. Písanie ma bavilo už od malička. Ja som bol ten typ dieťaťa, že som radšej sedel niekde v izbe so zošitom a perom v ruke a vymýšľal si rôzne príbehy akoby som vonku hrával futbal.

Blog „Nie je túra bez Štúra“ existuje už istý čas. Čo ťa priviedlo k založeniu blogu o cestovaní?

Tak ako som už spomenul, jedným z dôvodov bol môj život v zahraničí, kde som si uvedomil, že ja vlastne Slovensko nepoznám a chcel som to zmeniť. Keď som sa rozhodoval či sa vrátim späť na Slovensko, tak som rozmýšľal na čom by som mohol makať už len sám za seba. A tak prišiel nápad založiť si cestovateľský blog o Slovensku.

Prečo práve názov „Nie je túra bez Štúra“?

Na ruke mám tetovanie Ľudovíta Štúra, ktorý je pre mňa jednou z najväčších národných osobností, pretože toho počas svojho života stihol naozaj veľa. Pri rozmýšľaní nad názvom blogu, ktorý by bol ľahšie zapamätateľný a odlíšiteľný vznikol postupne tento názov.


Precestoval si už veľký kúsok Slovenska. Ktoré miesto Ťa najviac zaujalo a ktoré sa Ti najviac páčilo?

Zoznam takýchto miest je u mňa celkom dlhý. Ja sa snažím na každom mieste, kde som nájsť niečo zaujímavé a pozitívne. Keďže negatívnych vecí je v posledných mesiacoch v našej krajine, bohužiaľ, viac akoby sme chceli. Mám rád Bardejov a jeho námestie, ale bavia ma aj malé dedinky, ktorých atmosféra ma úplne pohltila. Španka (Špania dolina) či Haluzice sú dedinky, kde by som si vedel predstaviť aj normálne žiť, len škoda, že tam nie je dobrý internet, ktorý potrebujem k práci. Inak by som tam bol už presťahovaný.

Bol si už aj na mieste, ktorého návštevu si oľutoval?

Také miesto asi ani nemám. Ja sa totiž viem nadchnúť aj na nejakej ošarpanej budove, takže u mňa také miesto asi ani nehrozí.

Každý, kto sleduje Tvoj blog, vie, že máš na predlaktí vytetovaného Štúra. Súvisí to nejako s blogom?

Štúra som si dal na ruku vytetovať ešte v Rakúsku. Vždy som chcel mať nejaké tetovanie a chcel som tiež, aby bolo iné a jedinečné. Preto Štúr. Keď som si však dával toto tetovanie, tak som o blogu ešte vôbec nesníval.

Okrem toho, že bloguješ a cestuješ, čo robíš vo voľnom čase? Aké sú Tvoje koníčky?

Je pravda, že odkedy sa venujem blogu a cestovaniu, tak sa mi práca a voľný čas dosť prelínajú, ale vôbec mi to nevadí, keďže robím to, čo ma baví, tak to ani ako prácu úplne neberiem. Okrem toho sa venujem aj cvičeniu, nie stále sa mi to úplne darí, no snažím sa, aby som si pravidelne našiel čas na činky či beh.

Štúr bol známy taktiež tým, že veľa čítal. A čo Ty? Čítaš knihy?

Jasné, knihy čítam. V poslednej dobe sú to hlavne motivačné knihy, po ktorých siahnem vždy, keď mám možno ťažší deň alebo sa potrebujem trošku odreagovať.

Ktorá motivačná kniha Ťa v poslednej dobe najviac zaujala a prečo?

Poslednou knihou, ktorú som čítal, bola kniha „Prekonaj svoj limit“. Tú už mám prečítanú niekoľkokrát a vždy sa k nej rád vrátim, aby som si pripomenul, prečo robím to, čo robím a aby som to možno nevzdával, keď nejde všetko podľa plánov a bez problémov. 


Máš aj nejakých obľúbených autorov, čo sa týka motivačnej literatúry?

Nejakých obľúbených autorov asi ani nemám. Rád si prečítam každú knihu, ktorá ma zaujme či takú, na ktorú počujem pozitívne reakcie.

A čo sa týka blogerov, nájde sa medzi nimi nejaký, ktorý je Tvoj obľúbený?

Sledujem samozrejme celkom dosť ľudí, hlavne na Instagrame, ale nebudem nikoho spomínať, lebo by som náhodou na niekoho zabudol.  :-) Sledujem však ľudí, ktorí nemusia byť len blogeri, veľa z nich robí možno úplne niečo iné, ale obdivujem ich za to, že sa rozhodli vykročiť z davu a ísť si za svojimi snami. No môžem tiež úprimne povedať, že časť z nich už nesledujem, pretože som ich mal možnosť spoznať osobne a v skutočnosti sú úplne iní ako sa prezentujú na svojich sociálnych sieťach.

Istý čas si spomínal, že pracuješ aj na knihe o svojom blogu. Ako si na tom s knihou teraz?

Na knihe pracujem aj teraz. Momentálne som vo fáze, že je asi tak na polovicu hotová. Uvidím ako mi to pôjde a či ju vôbec niekedy bude čítať aj niekto iný ako ja. :-)

Aký máš názor na to, že blogy sú v porovnaní s YouTubermi menej obľúbené? Čím to podľa Teba je?

Podľa mňa si blogy a rovnako tak aj videá medzi ľuďmi nájdu svojich fanúšikov. Niektorí ľudia si totiž radi prečítajú nejaký text a pozrú fotky, iní zas radšej zapínajú videá na YouTube. Nech už robia jedno alebo druhé, tak je hlavné, že to robia. :-)

Kde vidíš svoj blog o niekoľko rokov?

To je veľmi dobrá otázka, len akosi neviem odpovedať. Blogovanie a veci s ním spojené sa každý deň vyvíjajú a menia, takže ja mám ešte aj dnes pocit, že som stále na začiatku. Rád by som i naďalej štúroval a písal o miestach, ktoré som navštívil a v rámci blogu mám pripravených aj niekoľko noviniek, ktoré by som chcel dať vonku ešte tento rok, tak verím, že sa mi to podarí a opäť sa posuniem trošku vpred.

Aké sú Tvoje celoživotné sny?

Tých mám celý zoznam. :-) V prvom rade, aby som bol ja a moja rodina zdravá, nech to znie akokoľvek klišé, tak zdravie je základ. Rád by som i naďalej robil už len to, čo ma baví a napĺňa a ani vlastné bývanie by mi vôbec nevadilo.

Kde všade Ťa môžeme na internete nájsť?

Okrem môjho blogu Nie je túra bez Štúra som aj na Instagrame a na Facebooku, kde som tiež celkom aktívny.

Žiadne komentáre:

Ďakujem za komentár. Na každý jeden komentár sa pokúsim odpovedať čo najskôr.

Používa službu Blogger.