Recenzia: Pomsta prichádza potichu - Lucia Braunová

októbra 13, 2018

AUTOR: Lucia Braunová
NÁZOV: Pomsta prichádza potichu
VYDAVATEĽSTVO: Elist
POČET STRÁN: 280

Život Olívie Walterovej plynie podľa predstáv. Je šťastná, zadaná a úspešná v tom, čo robí. Je obľúbenou spisovateľkou hororov. Všetko sa však končí, keď sa vyberie s partiou priateľov na dovolenku do náručia hôr. Olívia sa stáva svedkom podivných zážitkov. Po niekoľkých zvláštnych udalostiach si uvedomí, že podobné strašidelné situácie zažili jej postavy v románoch. To ju začína desiť. Netuší, kto ju tak nenávidí. Môže to byť naozaj hocikto. Žiarlivá kamarátka či prízrak z minulosti, ktorý sa votrel do ich partie. A čo ak je to muž, ktorý tvrdí, že ju miluje? Alebo nebodaj najlepšia priateľka? Podozrenie padá aj na jej šéfa. No čo ak je to všetko iba výplodom jej fantázie?
Napokon za ňou prichádza niekto, koho by pred svojimi dverami nečakala. Pomôže jej zistiť pravdu alebo ju zavedie priamo do záhuby?
A vôbec, môže ešte niekomu veriť?

Až do objavenia knihy Pomsta prichádza potichu bola Lucia Braunová pre mňa jednou veľkou neznámou. Nemal som ani poňatia o tom, kto to Lucia Braunová je a aké žánre vôbec píše. No keď som narazil na jej knihu Pomsta prichádza potichu a zistil som, akého žánru je kniha, tak som po nej okamžite siahol. Milujem trilery a ešte viac milujem, ak je hlavnou postavou knihy spisovateľka. Aj napriek tomu, že táto kniha spĺňala obe veci, od knihy som nemal až také veľké očakávania. Ja osobne som sa naučil nemať veľmi vysoké očakávania od kníh neznámych autorov. A práve vďaka tomu ma kniha prekvapila.

Olívia Walterová je známa autorka hororových príbehov. Dalo by sa povedať, že Olívia si žije ideálny život. Je šťastná, je úspešná, no taktiež žije s úžasným priateľom. No všetko sa to zmení v jeden deň, kedy sa Olívia vyberie s partiou kamarátov na dovolenku s cieľom osláviť narodeniny jej najlepšej kamarátky. Hoci sa môže zdať, že celá dovolenka prebehne hladko a bezchybne, no nie je to tak. Olívia sa stáva svedkom divných udalostí. Postupom času si uvedomuje, že prežíva presne to isté, čo postavy v jej knihách. Olívia sa snaží vypátrať, kto sa jej snaží pomstiť sa, no tieň podozrivosti padá hneď na niekoľko ľudí. Bude to jej bývalá spolužiačka, alebo sestra jej najlepšej kamarátky? Alebo to bude nakoniec jej celoživotná láska?

Nebudem klamať, ak poviem, že táto kniha mi vo veľkej miere pripomenula knihu Všude kolem černý les od Ruth Ware. Nebolo to tak úplne dejovou líniou, hoci tam boli isté podobnosti, no bolo to skôr tým, že v oboch knihách sú hlavnými postavami spisovateľky, ktorým sa snaží ktosi pomstiť. Ak by som si mal spomedzi oboch kníh vybrať, ktorá sa mi páčila viac, tak jednoznačne to bude práve Pomsta prichádza potichu. Či už to je po dejovej stránke, štylistike alebo postavách.

Lucia Braunová dokáže čitateľa prekvapiť už hneď na začiatku knihy. A to tým, že už od začiatku knihy autorka vyvíja isté napätie, ktoré sa postupne čoraz viac zväčšuje. Kniha ma dokonca vďaka tomu pohltila až tak, že som ju nedokázal pustiť z rúk a musel som ju čo najrýchlejšie prečítať. No, to by nebol skvelý triler, ak by nebol ešte viac prepletený. V tomto prípade to autorka vyriešila tak, že sa rozhodla príbeh vyrozprávať hneď skrz niekoľko postáv, vďaka čomu vidíme, ako sa postavy vyjadrujú o Olívii, ako sa jej chcú pomstiť a dokonca ju aj zabiť. Autorka týmto šikovným ťahom naservíruje čitateľovi niekoľko postáv, z ktorých si čitateľ môže vybrať, ktorá to podľa neho asi bude. A musím povedať, že uhádnuť správnu osobu je fakt ťažké.

Pomsta prichádza potichu je ďalšou knihou, ktorá je napísaná jednoducho a neskutočne pútavo. Autorka píše stručne a zrozumiteľne a vynecháva zbytočné opisy, ktoré by v tomto prípade knihe dosť uškodili. Okrem toho autorka dokáže čitateľa udržať v napätí veľmi dlhú dobu, vďaka čomu sa čítanie knihy nestáva nudné.
Čo ma na postavách v tejto knihe najviac prekvapilo, bolo to, aké boli psychicky narušené a zvrátené. Doteraz nechápem, ako sa autorke podarilo vytvoriť takýchto psychopatov, no klobúk dolu. Spomedzi všetkých postáv ma najviac zaujali: Olívia, Lukáš, Oľga, Boris a Jenny.

Pomsta prichádza potichu je kniha, po ktorej by určite mali siahnuť fanúšici trilerov. Kniha je napínavá, šokantná a tak trocha aj zvrátená. Neskutočne napínavý príbeh dopĺňajú zvrátené postavy a všetko to zaklincuje nečakaný koniec. Čo by som však knihe tak trocha vytkol, je väzba. Hoci ide o paperback, no je to ten tvrdší paperback, ktorého výhoda je tá, že sa kniha tak ľahko nezničí, no o to horšie sa drží v rukách počas čítania. Knihu aj napriek tomu hodnotím 5/5 a už sa neviem dočkať, kedy siahnem po autorkinej ďalšej knihe.

Knihu si môžeš zakúpiť kliknutím TU