Recenzia: O Slávkovom neslávnom konci a ďalšie burtonovky - Tim Burton

apríla 02, 2018

AUTOR: Tim Burton
NÁZOV: O Slávkovom neslávnom konci a ďalšie burtonovky (The Melancholy Death of Oyster Boy & Other Stories)
VYDAVATEĽSTVO: Zelený kocúr (Rob Weisbach Books)
ROK VYDANIA: 2015 (1997)
POČET STRÁN: 152
PREKLAD: Vlado Janček

Vúdúbabenka, Jéžíšákytrápás alebo Syrrealizmus. Aj takéto názvy nesú básne, ktoré sú súčasťou zbierky básní od Tima Burtona. Zbierka obsahujúca 23 krátkych básní je zameraná na rôzne témy. Lásku, smrť alebo nenávisť. 

Tim Burton je osoba, ktorú netreba predstavovať. Svojou tvorbou je považovaný za jedného z najvplyvnejších umelcov dnešnej doby. Ide o autora, ktorý sa uplatnil v mnohých odvetviach, či už to je literatúra alebo filmografia, v ktorej sa nachádza na rôznych pozíciach. Režisér, scenárista a producent. Toto sú miesta, kde môžeme Tima Burtona najčastejšie vidieť. Jeho zbierka básní ma lákala už dlhšiu dobu, no až prednedávnom som sa rozhodol po jeho zbierke siahnuť.

Jeho zbierka básní je poňatá v presne tom istom štýle, ako jeho filmy. Nezameniteľnú gotickú atmosféru, ktorú dodáva svojim filmom možno cítiť aj v tejto knihe. A to sa mi veľmi páčilo. Okrem toho je zbierka doplnená rôznymi ilustráciami, ktoré sú v typickom burtonovskom štýle, a ktoré gotickú atmosféru ešte znásobujú.
No samotnou kapitolou knihy sú básne. Ide o 23 kratučkých básní, ktoré niekedy nemajú ani tri strofy. Čo ma trocha zamrzelo, bolo to, že niektoré básničky sa nerýmovali. Aj keď treba uznať, že preklad poézie nie je tak jednoduchý, ako tomu je pri obyčajnej beletrií. Ak by sa vám nepáčil preklad danej básne, kniha ponúka aj originál, ktorý si kľudne môžete prečítať.
Niektoré básne boli vtipné, iné zas smutné. Básne sa čítali tak rýchlo, až som si čítanie musel rozdeliť na dva dni, inak by som ich mal prečítané za pätnásť minút.
Autor sa rozhodol vo svojej zbierke písať na rôzne témy, medzi ktorými je aj láska, nenávisť, či smrť. Medzi moje najobľúbenejšie básne patria Spaľujúca láska Zápalky a Trieska, Prepichový život Jej Ihličenstva a Život vie byť otrava.



Tim Burton podľa mňa napísal zbierku básní, ktorú sa oplatí prečítať. Jednoduché básne, ktoré sú na rôzne témy, pričom niektoré vedia aj pobaviť. Aj keď je to maličká kniha, ktorá má len nejakých 150 strán, ide o čítanie, ktoré vám aspoň na istý čas spríjemní chvíle. Pevne verím, že sa ešte nejakej zbierky básní od Tima Burtona dočkám. Knihu hodnotím 5/5.

Za poskytnutie tejto úžasnej zbierky básní ďakujem

Žiadne komentáre:

Ďakujem za komentár. Na každý jeden komentár sa pokúsim odpovedať čo najskôr.

Používa službu Blogger.