Recenzia: Všude kolem černý les (Audiokniha) - Ruth Ware

januára 04, 2018

AUTOR: Ruth Ware
NÁZOV: Všude kolem černý les (In a dark, dark wood)
VYDAVATEĽSTVO: Audiotéka
DĹŽKA AUDIOKNIHY: 10 hodín 46 minút
INTERPRET: Simona Postlerová

Leonore je 26 rokov a píše úspešné detektívky. Aj keď žije sama, je svojím spôsobom spokojná - až do dňa, kedy dostane nečakané pozvanie na rozlúčku so slobodou od svojej bývalej priateľky Clare, ktorú nevidela 10 rokov. Leonora po dlhom váhaní pozvanie príjme a stretáva sa s hŕstkou ďalších ľudí v extravagantnom sklenenom dome na anglickom vidieku. No čoskoro sa začnú diať divné veci. V Leonore rastie napätie, až sa druhého večera rozhodne, že sa ihneď vráti do Londýna. Lenže v noci sa odohrá osudná udalosť, ktorá jej návratu zabráni. Počas rozlúčky so slobodou sa odohrá vražda.

Neodmysliteľnou súčasťou jesene a zimy sú trilery. Sú to knihy, ktoré sú ako keby stvorené práve na tieto dve ročné obdobia. Ja osobne počas týchto dvoch období prečítam omnoho viac trilerov, ako počas zvyšku roka. A absolútne nerozlišujem, či ide o knihu alebo audioknihu. Práve audiokniha Všude kolem černý les mi padla do oka, keď som si vyberal ďalšiu audioknihu na recenziu, pričom ma zaujala svojou obálkou a anotáciou. Konečne som sa dostal ku knihe, kde je hlavnou postavou spisovateľ. Už dlhšie som takúto knihu hľadal, a keď som narazil na túto knihu, tak som po nej okamžite siahol.

Kniha rozpráva príbeh 26ročnej spisovateľky Leonory, ktorá si žije jednoduchý život v Londýne a venuje sa písaniu detektívok. Práve toto bol jeden z hlavných faktorov, prečo som sa na audioknihu tak tešil. Prišlo mi celkom zaujímavé sledovať, ako spisovateľka píše knihu, v ktorej je hlavnou postavou spisovateľka, pričom prostredníctvom autorky jej vidíme do hlavy a máme aspoň ako také tušenie, ako to v hlavne niektorých spisovateľov vyzerá. Autorka vytvorila celkom zaujímavý príbeh, ktorý je jednoduchý, a ktorý mňa osobne veľmi bavil. Ruth Ware dokáže písať tak jednoducho a pútavo, že som audioknihu nemohol odložiť. Spočiatku príbeh neobsahoval žiadnu extra dávku napätia, no postupom času dej začínal naberať na napätí, vďaka čomu vzrástol aj môj záujem o príbeh a o samotný koniec knihy.
V príbehu sa striedajú dve dejové línie. Tá prvá sleduje príbeh pred vraždou, a tá druhá zasa po vražde. Ruth napísala knihu tak skvelo, že skoro do konca nemáte šajnu, kto by mohol byť vrahom.

Dalo by sa povedať, že každá postava v tejto knihe mala svoje dôležité postavenie. Neboli to postavy, ktoré sa v príbehu nachádzajú zbytočne. Boli to postavy, ktoré každým svojím činom ovplyvňovali samotný chod príbehu. A práve vďaka tomu som podozrieval každú postavu z vraždy.
Z postáv sa mi najviac páčila Leonora, Florence a Clare, aj keď som na väčšinu postáv v priebehu deja menil názor.
Ďalej sa mi páčil výber prostredia. Spočiatku mi názov audioknihy nedával zmysel, no keď zistíte, že sa dej odohráva vo vile/chate, ktorá je obklopená lesmi, tak vám to dá dokonalý zmysel.

Knihu nahovorila Simona Postlerová, s ktorou som sa už stretol pri audioknihe Zabij mě znovu, kde som si ju veľmi obľúbil. A tak to bolo aj v tomto prípade. Jej hlas sa mi k samotnej postave veľmi hodil a som rád, že si ju Audiotéka vybrala k nahovoreniu knihy. V poslednej dobe mám omnoho radšej audioknihy, kde sa medzi kapitolami nenachádza žiadna zvučka. Myslím si, že tým, že zvučku vynechali, tak ako keby dovolili príbehu viac vyniknúť.

Audiokniha Všude kolem černý les je skvelým oddychovým trilerom, ktorý by si mal vypočuť alebo prečítať každý jeden milovník trilerov. Skvelý príbeh, postavy a prostredie. Audioknihe dávam z hľadiska príbehu 5/5 a z hľadiska spracovania taktiež 5/5.