Recenzia: Mestečko Wayward Pines: Nevyspytateľný

septembra 27, 2017

AUTOR: Blake Crouch
NÁZOV: Mestečko Wayward Pines: Nevyspytateľný (Wayward)
VYDAVATEĽSTVO: Zelený kocúr (Thomas & Mercer)
ROK VYDANIA: 2017 (2013)
POČET STRÁN: 336
PREKLAD: Zuzana Filadelfi

Wayward Pines je malé mestečko nachádzajúce sa v Idahu. Teda, kedysi to tak bolo. Wayward Pines je mestečko, ktoré je so svojím počtom obyvateľov 461 jediným mestom na celej planéte. Hoci svojím vzhľadom vyzerá, ako by to bol nejaký veľký raj na zemi, no nie je to tak. Celé mesto je obohnané elektrickým plotom, je pod neustálou kontrolou ostreľovačov a jeho obyvatelia sú neustále monitorovaní. 
Ethan Burke je po novom šerifom mestečka a to znamená, že je jedným z tých, ktorí vedia čo všetko sa odohráva za plotom. Ale čo by sa stalo, keby sa veci vymkli kontrole?

Spomínal som to už nespočetne veľakrát pri mojich recenziách na jeho knihy, no Blake Crouch je mojím najobľúbenejším autorom sci-fi. To, ako jednoducho a pútavo dokáže písať je priam až neuveriteľné. Po prečítaní prvého dielu trilógie Mestečko Wayward Pines som sa nemohol dočkať toho, ako to všetko bude pokračovať, a tak som sa hneď pustil do druhého dielu. Mal som od neho veľmi veľké očakávania, pretože prvý diel bol skvelý a ak mám pravdu povedať, tak druhý diel bol ešte lepší.

Dejovou líniou už kniha nebola písaná štýlom, ako to bolo pri prvom dieli. Všetko sa odohráva v pomyselnej "súčasnosti", no nachádza sa tam aj niekoľko retrospektív do minulosti. Podľa mňa bol tento štýl omnoho lepší ako pri prvej knihe, no zasa nebolo to tak "záhadné". Zatiaľ čo pri prvom dieli sa autor držal "tajomna", v druhom dieli sa autor zameral len na jedno obdobie, vďaka čomu bol dej omnoho prepracovanejší.
Čo sa týka spracovania, tak dej bol jednak napínavý, zaujímavý a taktiež obsahoval aj erotické časti, ktoré si podľa mňa mohol autor odpustiť. Na takéto veci tu sú knihy ako Fifty Shades a podľa mňa sa to do tejto knihy vôbec nehodilo. Čo sa mi však páčilo bolo to, že na konci knihy autor zbytočne nenaťahoval koniec, vďaka čomu mala kniha rýchlejší spád.

V predchádzajúcej recenzií na prvý diel som vypichoval postavy ako Ethana alebo Belindu. V tomto prípade sa nič nezmenilo, len do mojej skupinky obľúbených postáv sa znova vrátila Theresa. V druhom dieli mi pripadala omnoho rozumnejšia a vďaka tomu som si ju znova obľúbil. Veľmi sa mi páči to, že sa postavy v druhej knihe oproti tej prvej povahovo nezmenili a zostali rovnaké. Za čo má autor u mňa veľké plus je to, že si dal viac námahy a charaktery postáv sa mu podarilo veľmi pekne vykresliť.
Obálka je aj v tomto prípade seriálová, čiže je úplne taká istá, akú mal prvý diel.

Blake Crouch je autor, ktorého knihy sa rozhodne musia nachádzať na poličke každého milovníka sci-fi a thrillerov. Kniha Nevyspytateľný je oproti svojmu predchodcovi omnoho prepracovanejšia a príbehovo zaujímavejšia. Fakt som zvedavý, ako sa autor popasovala aj s tretím dielom, a či je tretí diel schopný vôbec konkurovať svojím predchodcom. Knihu hodnotím na 97%.

Za poskytnutie knihy ďakujem 

Žiadne komentáre:

Ďakujem za komentár. Na každý jeden komentár sa pokúsim odpovedať čo najskôr.

Používa službu Blogger.