Recenzia: Adele - Chas Newkey-Burden

júla 28, 2017

AUTOR: Chas Newkey-Burden
NÁZOV: Adele (Adele: The Biography)
VYDAVATEĽSTVO: Metafora (John Blake Publishing Ltd)
ROK VYDANIA: 2016 (2015)
POČET STRÁN: 183
PREKLAD: Kateřina Harrison Lipenská

HOLKA ODVEDLE, KTERÁ DOBYLA SVĚT... Životní příběh britské zpěvačky Adele
Britská zpěvačka a skladatelka Adele (celým jménem Adele Laurie Blue Adkinsová) před několika lety uhranula celý svět svou debutovou deskou Adele 19. Od té doby mladá Angličanka s krásným hlasem a chytlavými hity vylétla na nejvyšší stupínky popularity, získala si miliony fanoušků a k tomu celou řadu ocenění, včetně cen Grammy, Oscara či Zlatého globu.
Mimo to je držitelkou Řádu Britského impéria a dlouhodobě nejprodávanější britskou zpěvačkou, v prodejích předčila dokonce i Madonnu.
Kdo je však Adele doopravdy?
Neuvěřitelný talent, pěvecký uragán i nekompromisní osobnost, ale také obyčejná zranitelná mladá žena z Londýna. Nepravděpodobná celebrita. Nechte se pozvat do jejího života i zákulisí koncertních pódií.

Kniha mapuje životní osudy Adele až do listopadu 2015, kdy jí vyšlo nejnovější CD s názvem 25.

So svetoznámou speváčkou Adele sa stretávam už od roku 2011, kedy sa celosvetovo preslávila. Hoci sa jej podarilo preraziť vďaka úžasným hitom ako sú: Set Fire To The Rain, Someone Like You alebo Rolling in the Deep (ktoré počúvam práve teraz pri písaní tejto recenzie), no mne sa viac do povedomia dostala až koncom minulého roka s albumom 25. Ide o jeden nádherný album plný nádherných piesní, ktoré sú až neskutočne pravdivé. Ale späť ku knihe, pretože dnes sa bude recenzia týkať nej.
Autor nás v knihe zavedie až do úplných začiatkoch, kedy vznikala a formovala sa tá "Adele", ktorú všetci dnes veľmi dobre poznáme. V prvej časti autor stručnejšie zhrnie život Adele pred vydaním debutu 19, vzťah Adele k otcovi a dokonca aj niečo prezradí o matke Adele. No mňa najviac zaujala časť, kde opisoval život Adele na strednej a taktiež aj časti, kde sa opisovalo, ako každý jeden album vznikal a o čom je každá jedna pieseň v albume. Musím sa priznať, že pri počúvaní a spievaní si piesní už konečne rozumiem tomu, čo sa snažila Adele piesňou povedať.

V tejto knihe sa taktiež stretávame aj s kopou ďalších celebrít. Veľakrát sa tam spomínala Lady Gaga, Rihanna, Jennifer Lopez, Beyoncé. Už keď som začínal čítať túto knihu, tak som očakával, kedy sa tam Gaga spomenie. Neviem, či som to tu na blogu niekde písal, no som obrovským fanúšikom Lady Gaga. Už len vďaka tomu, že bola v tej knihe, tak by som knihe dal hodnotenie 5/5. 
No nebola by to tá pravá kniha o Adele, keby v nej nebola aj slušná zásoba jej citátov alebo výrokov.

"Ja som to nikdy neriešila - nechcem držať diétu, nechcem jesť šalát Caesar bez dresingu. Prečo by som to robila? Na takéto veci nemám čas, ľudia by mali proste byť šťastní a neblbnúť. Keď budem mať priateľa a jemu sa moje telo nebude páčiť, tak mňa to netrápi."

"Keď som zistila, akú mám zaplatiť daň z albumu 19, tak som chcela niekoho zabiť."

"Bola som v reštaurácií v Ivy, vôbec sa mi tam nepáčilo, podľa mňa to tam stojí za hovno. A v Nobu taktiež. Je to tam divné."

Hoci som mal Adele vždycky rád, no touto knihou som si ju obľúbil presne tak ako Lady Gaga. A to už je čo povedať. Kniha písaná veľmi pútavo, pričom splnila svoj cieľ. Oboznámiť ľudí čo najviac s Adele a ukázať im, aká je. Knihu Adele hodnotím 5/5.

Za poskytnutie knihy ďakujem vydavateľstvu Metafora.
Knihu kupuj TU.


2 komentáre:

  1. Adele milujem❤️ Včera jsem si koupila jeji album 25 ❤️ Miluju jeji hlas! Skvělá recenze!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem ☺ aj ja by som si raz chcel zaobstarať aspoň jeden album od nej...ale tak teraz majú prednosť knihy :D

      Odstrániť

Ďakujem za komentár. Na každý jeden komentár sa pokúsim odpovedať čo najskôr.

Používa službu Blogger.