Pýtam sa - Lucie Zelinková

apríla 29, 2017
Už tesne po vydaní prvého dielu Pýtam sa som rozmýšľal, ktorú osobu si pozvem do ďalšieho dielu. Samozrejme moje rozhodovanie netrvalo dlho. Rozhodol som sa do ďalšieho dielu pozvať osobu, ktorá ma, čo sa týka kníh, najviac inšpirovala a tou je Lucka Zelinková. Určite veľa ľudí z vás Lucku pozná. Najčastejšie ju nájdete na YouTube kanáli českého Martinusu, pre ktorý pracuje. Práve Lucka spolu s Naďou mi dodali chuť čítať, za čo som im veľmi vďačný.


Ahoj, Lucie! Najprv sa nám všetkým predstav a popíš nám, čomu sa venuješ.

Jmenuji se Lucie a jednoduše se věnuji knihám. Jak profesně , tak zároveň jimi vyplňuji většinu svého volného času. Pracuji v knihkupectví Martinus.cz jako produktový manažer a píšu recenze a články o literatuře pro deník Právo a Novinky.cz.

Pracuješ v Martinuse. Ako si sa dostala k práci v Martinuse a o čo všetko sa tam konkrétne staráš?

Starám se jednoduše o produkt, tedy o knihy. Abychom se věnovali knihám, které se k nám hodí, abychom měli ucelenou nabídku, vytvářím newslettery a točím videa. Dostala jsem se sem skrze tweet, který jsem zachytila v době dovolené v Řecku.

Kto Ťa sleduje na Instagrame vie, že si obrovskou fanúšičkou kníh. Kedy si sa začala zaujímať o knihy? 

Zájem o knihy mě provází od doby základní školy, vždycky mě bavilo číst, zároveň jsem introvert, čili čtení pro mě bylo i ideální kratochvílí.

Aké sú tvoje najobľúbenejšie knižné žánre? 

Čtu prakticky vše, až na fantasy a červenou knihovnu, nevyhýbám se žádnému žánru, ale mám ráda, když má kniha nějaký tematický přesah, něco si z ní mohu vzít.

Máš nejakú knihu, ktorá Ti prirástla k srdcu?

Určitě Agnes švýcarského spisovatele Petera Stamma

Ktorá kniha Ťa v poslednej dobe najviac zaujala?

Momentálně čtu Loutkáře od Josteina Gaardera.


Keďže pracuješ v Martinuse, čo je jedným z najväčších československých obchodov, tak nám povedz, o ktoré knižné žánre je najväčší záujem?

Nejvíce lidi zajímají obecně bestsellery, přičemž nejčastěji jsou to thrillery, detektivky a romány pro ženy. Ani kuchařky si v posledních letech nestojí špatně.

Ako vnímaš komerčnú a menej komerčnú literatúru?

Jako dva vedle sebe stojící proudy, které vždycky byly a budou a tak je to v pořádku.

Čítala si aj nejaké slovenské knihy? Poprípade, ktoré sa Ti páčili?

Mám moc ráda slovenského autora Pavola Rankova a zejména jeho román Matky, kde se vrací do dob sovětských gulagů.

Keďže si knihomoľkou, tak nám povedz, čo u teba pri výbere knihy prevláda. Dej alebo obálka?

To nelze takto specifikovat, jednou je to autor, podruhé žánr...


Spolu s Naďou vlastníte kanál Světy literatúry. Kto alebo čo Vás priviedlo k vzniku kanálu?

Byl to čistě spontánní nápad, poslední měsíce však stagnujeme a momentáně novými videi nepřispíváme.

Okrem kanálu Světy literatúry vlastníš aj svoj vlastný kanál. A toto je otázka, ktorá mňa zaujíma naviac. Kedy vydáš svoje sľúbené prvé video?

Jak jsem zmiňovala v několika posledních streamech, určila jsem si jako prioritu dokončení studia, čili po něm.

Ako vidíš svet kníh o dvadsať rokov?

Velmi hypotetická otázka. Nevěřím, že knižní průmysl zanikne, nebo nějak fatálně pozbyde významu. Možná budou mladší generace číst méně, ale nějaká elementární potřeba příběhů a učení věřím že nezmizí.

Plánuješ niekedy vydať aj svoju vlastnú knihu? O čom by bola?

Ráda bych, ale to si zatím nechám pro sebe. Určitě by to byla beletrie, inspirovaná útržky témat, která mě v životě potkávají.

Kde všade ťa môžeme na internete nájsť? 
Třeba ve videích na YT kanálu Martinus.cz, na Instagramu nebo v kulturní rubrice deníku Právo a Novinky.cz.

2 komentáre:

  1. Veľmi pekný a zaujímavý rozhovor. Verím, že sa podarí vydať knihu a naozaj držím palce ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka :) Lucka je šikovná baba a k tomu ešte aj pracuje s knihami, čiže určite už vie ako na to. :))

      Odstrániť

Ďakujem za komentár. Na každý jeden komentár sa pokúsim odpovedať čo najskôr.

Používa službu Blogger.