Recenzia: Muži, ktorí nenávidia ženy - Stieg Larsson

novembra 18, 2016
Ahojte!
Knihy od Stiega Larssona sú pre mňa spolu s Hrami o život jednými z najobľúbenejších kníh. Dnes tu mám recenziu na jeho prvú knihu Muži, ktorí nenávidia ženy, ktorá je súčasťou trilógie Millennium.


AUTOR: Stieg Larsson
NÁZOV: Muži, ktorí nenávidia ženy (Män som hatar kvinnor)
VYDAVATEĽSTVO: Ikar (Norstedts förlag) 
ROK VYDANIA: 2008 (2005)
POČET STRÁN: 423
PREKLAD: Jozef Zelizňák

Ak by som mal knihu opísať v krátkosti, tak kniha sa točí okolo Mikaela Blomkvista, ktorého taktiež volajú aj Kale, ktorý je finančný reportér a taktiež spoluvlastník časopisu Millennium. Kale je obžalovaný z verejného ohovárania, a tak sa rozhodne odísť z firmy a vyriešiť viac ako 40 rokov starý prípad zmiznutia Harriet Vangerovej z ostrova Hedeby s pomocou Lisbeth Salanderovej.

Túto knihu som si vypožičal cez letné prázdniny a musím priznať, že som spravil dobre. Na tejto knihe ma ešte pred čítaním najviac zaujal obal a názov knihy, čo boli aj hlavné faktory, prečo som si túto knihu vybral spolu s ďalšími dvoma knihami z tejto série. Musím sa priznať, že Stiega Larsonna som do tej doby ešte nepoznal, a tak hneď po prečítaní tejto knihy som si o ňom začal zisťovať informácie. Veľmi ma prekvapil svojou tvorbou. V súčasnosti je jeden z mojich najobľúbenejších autorov.

Dej ma zo začiatku ani tak veľmi nezaujal. Začiatok knihy bolo vlastne opisovanie, čo sa stalo pred tým, ako Mikaela zažalovali. Dej ma začal zaujímať až vtedy, keď Mikael začal riešiť prípad. Celkovo dej knihy bol pre mňa veľmi zaujímavý a bol taktiež aj veľmi často napínavý. Taktiež sa mi páčil aj spôsob, ako autor písal knihu, čiže z dvoch pohľadoch t.j. Mikaela a Lisbeth.

Páčilo sa mi taktiež aj to, aké prostredie zvolil autor. Hlavne preto, že jedna časť príbehu sa odohrávala vo veľkomeste a tá druhá na ostrove Hedeby vo Švédsku.Taktiež sa mi páčilo aj to, že autor dal do knihy mapku ostrova, a tak som už nemal problém s predstavovaním si, ako by asi mohol ostrov vyzerať.

Čo sa týka postav, tak moji obľúbenci sú Mikael a Lisbeth. Okrem toho, že sú to hlavné postavy, tak ma zaujali z väčšej časti skôr povahovo, čo bolo asi najviac u Lisbeth. Lisbeth je pre mňa a vlastne pre všetkých, ktorý túto knihu čítali typický psychopat. Jej chovanie a jej povaha to dokonale vystihli. Ak by som si mal vybrať koho mám radšej medzi ňou a Mikaelom, tak by som si určite vybral Lisbeth (proste je málo kníh, kde medzi hlavnými postavami sú takýto psychopati ako ona). Ale taktiež za povšimnutie stál Henrik Vanger, Cecilia Vangerová a taktiež aj Armanskij.

Taktiež sa mi páčilo aj to, že autor v knihe použil aj nadávky, aj keď stále len tú jednu dookola. Čo mi na knihe okrem opakovania tej istej nadávky vadilo bolo aj to, že tam ľudia dookola pili len kávu. Sakra, veď ja by som z toľkého množstva kávy dostal asi infarkt!

Stieg Larsson je pre mňa majstrom švédskej krimi literatúry a jedným z mojich najobľúbenejších autorov. Je veľmi veľká škoda, že zomrel a že nedokončil aj svoju štvrtú knihu z tejto série. Knihu Muži, ktorí nenávidia ženy hodnotím 4/5 a každému ju vrelo odporúčam. A čo vy, páčila sa vám kniha? Aká je vaša najobľúbenejšia postava z knihy? 




Žiadne komentáre:

Ďakujem za komentár. Na každý jeden komentár sa pokúsim odpovedať čo najskôr.

Používa službu Blogger.