Recenzia: Da Vinciho Kód - Dan Brown

novembra 25, 2016
Ahojte!
Ja vás vítam pri recenzií na knihu Da Vinciho Kód. Autorom knihy je Dan Brown. Kniha je dodnes považovaná za jeden z najlepších trilerov a celkovo za jednu z najlepších kníh 21. storočia.


AUTOR: Dan Brown
NÁZOV: Da Vinciho Kód
VYDAVATEĽSTVO: Slovart (Doubleday Group)
ROK VYDANIA: 2004 (2003)
POČET STRÁN: 464
PREKLAD: Marián Pochýly

Kniha od amerického spisovateľa Dana Browna je pre mňa umeleckým dielom. Túto knihu som si vypožičal na letné prázdniny a prečítal som ju okolo týždňa. Kniha ma zaujala už od prvej vety. Hoci kniha má cca 100 kapitol (hoci niektoré kapitoly boli rozsahovo len na jednej strane), tak sa dala čítať veľmi rýchlo a čítala sa aj celkom ľahko. Kniha je pre mňa najlepším trilerom, aký som kedy čítal.

Všetko sa to začalo v parížskom Louvri vraždou Jacquea Saunière, správcu múzea. Hlavnou postavou knihy je Robert Langdon, ktorý spolu so Sophie Neveuovou, vnučkou Jacquea, sa snažia nájsť Svätý grál a tajomstvá, ktoré ukrýva. Autor nás v knihe zavedie na rôzne miesta Paríža, ktoré sám dokonale opísal. Pri čítaní som sa cítil, ako keby som bol v Paríži. Veľmi sa mi páčilo to, že autor upustil uzdu svojej fantázií, pričom každá vymyslená vec vrámci náboženstva ako napríklad to, že Ježiš bol ženatý s Máriou Magdalénou, vyznela veľmi reálne a niekedy som až pochyboval, či je to naozaj len vymyslené.

V knihe na mňa najviac zapôsobila postava Langdona. Najviac ma zaujal povahovo a taktiež aj tým ako rozmýšľal. V mnohých situáciach by som sa aj ja sám zachoval podobne ako on. Medzi ďalšie postavy, ktoré ma zaujali bola napríklad Sophie a Silas. Najviac sa mi nepáčila postava Sira Leighta Teabinga. Od začiatku sa mi zdal nejaký pofidérny. 

Ak by som mal porovnať knihu a film, tak u mňa na plnej čiare vyhráva kniha. Nie je to len preto, že film je osekaný a väčšina príbehu je poupravená, ale preto, lebo či už postavy alebo dej boli v knihe vystihnuté omnoho lepšie ako vo filme. Ďalej sa mi nepáčilo na filme herecké obsadenie a chýbala mi tam tá atmosféra Paríža.

Ako som už spomínal vyššie, kniha je pre mňa absolútny trhák, umelecké dielo atď. Možno pre vás kniha nebude zo začiatku nejaký trhák, ale postupne vás to vtiahne a potom už nebudete môcť prestať čítať. Dej, postavy, prostredie...v tejto knihe si každý nájde to svoje. Ale je tu aj možnosť, že vás nezaujme vôbec, veď každá minca má dve strany. Už len pri písaní tejto recenzie som dostal chuť si ju znova prečítať. Knihu Da Vinciho Kód hodnotím 5/5.



 

Žiadne komentáre:

Ďakujem za komentár. Na každý jeden komentár sa pokúsim odpovedať čo najskôr.

Používa službu Blogger.