Recenzia: Placebo Ja - Baja Dolce

októbra 11, 2019

AUTOR: Baja Dolce
NÁZOV: Placebo Ja
VYDAVATEĽSTVO: Art Floyd
POČET STRÁN: 316

Rozchod zničil všetko, v čo Ema ešte pred pár týždňami verila. Jej sny a nádeje na lepšie zajtrajšky úplne zmizli, keď sa o Chrisovi dozvedela temné tajomstvo. Túžila si prečistiť hlavu a prísť na nové myšlienky, preto súhlasila, že pôjde s kolegami na pracovnú cestu do Milána. Osud zase raz rozdal karty podľa vlastných pravidiel, keď jej neplánovane skrížil cestu ON. Nečakaný návštevník priniesol do Eminho života zmätok a rozdúchal staré city, ktoré by najradšej nadobro pochovala. Mier medzi bývalými milencami nebol možný, pretože ich horúce hlavy boli plné vlastných právd a predsudkov. Dokážu sa nakoniec preniesť cez prekážky, ktoré im život hádže pod nohy, alebo sa navždy rozlúčia?
Prečítajte si druhé pokračovanie trilógie Placebo inšpirované životom, ktoré vás vnesie do vášnivého a zamotaného príbehu Emy a Chrisa plného tajomstiev a starých démonov. Jediné, čo obaja potrebujú, je zachrániť sa navzájom.

Baja Dolce je slovenská spisovateľka, ktorá minulý rok debutovala knihou Placebo On – prvým dielom z trilógie Placebo. Jedná sa o slovenskú autorku, ktorá, ako povedala v rozhovore pre môj blog, spočiatku svoju tvorbu publikovala na platformu Wattpad, pretože žiadne vydavateľstvo nechcelo vydať jej knihu. Nakoniec však autorka našla útočisko vo vydavateľstve Art Floyd, ktoré začalo vydávať jej knihy, a ako sa nakoniec ukázalo, šlo o naozaj výborné rozhodnutie, pretože z knihy Placebo On sa stal hit. Dokazuje to aj fakt, že kniha je naozaj veľmi čítaná a dostáva sa jej množstvo pozitívnych ohlasov, ktoré z Baji Dolce spravili obľúbenú slovenskú autorku.
Kniha Placebo Ja je druhým dielom z trilógie Placebo, v ktorom autorka znova pokračuje v príbehu Emy a Christophera. Úprimne, do tejto knihy som sa pustil hneď po dočítaní prvého dielu, pretože samotný záver Placeba On vás automaticky núti siahnuť po pokračovaní s cieľom zistiť, ako sa bude príbeh ďalej vyvíjať. Aj vďaka tomu som šiel do knihy s naozaj veľkými očakávaniami a musím skonštatovať, že kniha mi ponúkla presne to, čo som od nej očakával. Lásku, vášeň, no hlavne napätie. Veľa napätia.

Všetko sa to skončilo rozchodom.
Emine sny na lepšiu budúcnosť sa zmenili v momente, keď sa dozvedela tajomstvo o Christopherovi. Preto sa nakoniec rozhodla odísť na služobnú cestu do Milána s cieľom prečistiť si hlavu a prísť na nové myšlienky. No vtedy ešte netušila, že tam stretne aj jeho. Dokážu sa však obaja postaviť svojim prekážkam a vrátiť sa jeden k druhému? Alebo je ich láske nadobro koniec?

Placebo Ja je kniha, ktorá svojou kvalitou prekonala prvý diel trilógie. Dokazuje to už samotný začiatok knihy, kde sa hlavná postava spamätáva z nečakaného rozchodu. Autorka sa vďaka tomu už od začiatku knihy pohráva s psychológiou Emy, vďaka čomu vie čitateľ omnoho lepšie pochopiť jej správanie a zmýšľanie a vie sa s ňou aj stotožniť. Do veľkej mieri tomu dopomáha aj vyrozprávanie príbehu v prvej osobe, ktoré dominovalo už v prvej knihe a ktoré dodáva príbehu reálnosť. Čitateľ má vďaka tomu pocit, ako keby sa daný príbeh skutočne stal, čo zároveň aj potvrdzuje autorkino tvrdenie, že séria Placebo je inšpirovaná skutočnými udalosťami.

Čo sa však mne osobne na celej tejto knihe páčilo najviac, bolo to, akým smerom sa začala séria uberať. Zatiaľ čo Placebo On je kniha romantickejšieho rázu, v ktorej sa autorka okrem romantiky venuje aj psychickým problémom hlavných postáv, v knihe Placebo Ja sa romantický príbeh mení čoraz viac na príbeh, v ktorom dominuje napätie, nepredvídateľné situácie a to celé završuje nečakaný koniec. Placebo Ja je kniha, ktorá posúva autorkinu tvorbu na novú úroveň a zároveň ponúka množstvo alternatív, ako sa môže celá séria ukončiť.
Veľmi príjemnou zmenou v knihe je aj to, že dej sa neodohráva len na jednom mieste, ale spolu s hlavou postavou sa dostávame aj na iné miesta, ako napríklad do Milána, kde spoznávame množstvo nových postáv. Vďaka autorkiným opisom má tak čitateľ pocit, ako keby sa skutočne nachádzal v Miláne a po prečítaní knihy dostanete chuť okamžite navštíviť Taliansko.

Podobne ako Placebo On, aj Placebo Ja je kniha napísaná jednoducho a pútavo. Jednoduchý štýl rozprávania príbehu dopĺňajú jednoduché opisy prostredia, ktorých nie je veľa, ale sú trefné. Kniha je viac zameraná na dialógy, a preto má dej rýchly spád, vďaka čomu sa kniha dobre číta a máte ju prečítanú za naozaj krátky čas.

Čo sa týka postáv, tak tie boli znova vykreslené výborne. Už pri Placebo On ma autorka veľmi milo prekvapila tým, ako dobre dokáže vykresliť postavy. No tu to bolo ešte lepšie. Popri čítaní knihy máte pocit, ako keby si postavy žili vlastným životom, bez ohľadu na to, čo im káže samotná autorka robiť. V knihe mňa osobe najviac zaujali postavy: Laura, Kiki, Ema, Christopher a Michael.

Placebo Ja je povinným čítaním pre všetkých, ktorým sa páčila kniha Placebo On, ale taktiež aj pre ľudí, ktorí majú radi romantické príbehy okorenené dávkou napätia. Jedná sa o knihu, ktorá disponuje výborným príbehom, v ktorom vystupujú skvelo vykreslené postavy, a to celé zakončuje nečakaný koniec, vďaka ktorému sa budete chcieť okamžite pustiť do záverečného dielu, s cieľom zistiť, ako sa príbeh Emy a Christophera skončí. Knihu Placebo Ja hodnotím 5/5.
Za poskytnutie e-knihy ďakujem samotnej autorke.

Knihu si môžeš zakúpiť kliknutím TU.