Recenzia: Vzdušný zámok, ktorý vybuchol - Stieg Larsson

januára 18, 2017
Stieg Larsson je pre mňa jeden z mojich najobľúbenejších spisovateľov. Kniha Vzdušný zámok, ktorý vybuchol je jeho posledná kniha, ktorú stihol napísať a podľa mňa aj jeho najlepšia kniha. 


AUTOR: Stieg Larsson
NÁZOV: Vzdušný zámok, ktorý vybuchol (Luftslottet som sprängdes)
VYDAVATEĽSTVO: Ikar (Norstedts förlag)
ROK VYDANIA: 2009 (2005)
POČET STRÁN: 512
PREKLAD: Jozef Zelizňák

V poslednej knihe z trilógie sa nám do popredia dostáva znova Lisbeth. Lisbeth tentokrát čelí súdu za ublíženie na zdraví a za tri vraždy. Avšak Mikael spolu so svojou sestrou Annikou sa snažia všetkým na súde dokázať, že Lisbeth je nevinná a zbaviť sa jej poručníctva.

Každá kniha, ktorú napísal Stieg Larsson bola pre mňa priam majstrovským dielom krimi literatúry. Či to už bolo tým, že Stieg napísal priam dokonalé príbehy alebo tým, že dokonale opisuje prostredie, postavy, alebo proste dokáže v knihe poriadne šokovať. Jeden z dôvodov, prečo mi práve táto kniha prišla ako najlepšia z celej série bol ten, že Lisbeth konečne dostala to, po čom tak dlho túžila. Slobodu.

Dej knihy mi prišiel zo všetkých troch najlepší. Konečne v knihe nebolo toľko napínavých momentov, a tak kniha na mňa pôsobila pokojne a priam ukľudňujúco. Dej sa mi páčil hlavne aj preto, lebo sa konečne Lisbeth dostalo spravodlivosti a zbavila sa poručníctva, ktorého sa snažila zbaviť už od prvej knihy.

Z postáv sú moji favoriti stále Lisbeth a Mikael, ale to je proste klasika. Ďalej som si obľúbil Mikaelovú sestru Anniku a Armanského, ktorého som doteraz veľmi nemusel, ale v poslednej knihe som si ho do cela obľúbil. Zasa najmenej sympatický mi prišiel Zalačenko, ale som rád, že zomrel.

Samozrejme, že by to nebol Larsson, keby aj v poslednej knihe nebola káva a nadávky. Čo sa týka kávy, tak tá mi už nevadila, keďže som si ju v poslednom čase veľmi obľúbil a takpovediac som na nej aj trochu závislý a čo sa týka nadávok, tak tie autor trochu obmedzil za čo som rád.

Myslím si, že Stieg Larsson sa touto knihou veľmi prekonal, hoci každá z jeho kníh mala niečo do seba. Je obrovská škoda, že sa Larssonovi nepodarilo dopísať aj štvrtú knihu, na ktorej pracoval. Knihu Vzdušný zámok, ktorý vybuchol hodnotím 5/5.

1 komentár:

Ďakujem za komentár. Na každý jeden komentár sa pokúsim odpovedať čo najskôr.

Používa službu Blogger.