Recenzia: Rekviem pre anjela - Michaela Ella Hajduková

októbra 24, 2019

NÁZOV: Rekviem pre anjela
POČET STRÁN: 416

Horúci erotickomysteriózny príbeh o sile vášne, ktorá prekoná hranice času.
Arienne Rossettiová, známa speváčka, mala byť pre violončelového mága Niccola Lombardiho iba ďalším menom v jeho dlhom zozname žien, ktoré mu podľahli. Ani jeho nočný podnik Podsvetie a niekoľko Tajomstiev lady Styx jej tak nezamotajú hlavu ako práve samotný Niccolo. Tajomný, príťažlivý muž vytvára pre ňu snové zmyselné ilúzie, v ktorých ju pokúša a zvádza, no ona mu v nich uniká. Jeho rukám a očiam však nedokáže odolávať. A tak ju Niccolo postupne čoraz viac vťahuje do svojho vábivého sveta, kde vládne túžba a kde láska nemá miesto. Až doteraz. Kto sa však napokon spáli viac? Inkubus či ľudská žena?
Ponorte sa do vášnivého príbehu, ktorý sa odohráva v slnečnom súčasnom i barokovom Taliansku, ale aj vo svete, kde zastal čas a kde sa bytosti naplno oddávajú pôžitkom. Mámivý a veľkolepý svet inkubov a sukúb je plný krásy, bohatstva, mladosti a splnených snov... ale aj jedu, temnoty a čistej žiadostivosti, ktorá dokáže zabíjať.

Michaela Ella Hajduková je mimoriadne úspešná slovenská spisovateľka, ktorá započala svoju spisovateľskú kariéru v roku 2012, keď jej vyšiel debutový román Všetky moje tváre vo vydavateľstve Ikar. O rok nato autorka pod záštitou vydavateľstva Artis Omnis vydáva svoju druhú knihu Tajomstvo tvojho rodu, ktorá rozpráva príbeh novinárky Adriany, ktorá cestuje do Rumunska s cieľom spraviť rozhovor so záhadným mužom, ktorý obráti jej život naruby. V roku 2015 autorka vydáva vo vydavateľstve Motýľ svoj prvý vojnový román Zákon krvi. Od tohto momentu sa vydavateľstvo Motýľ stáva domovským vydavateľstvom autorky, v ktorom jej následne vyšli bestsellery ako Dorianova kliatba, Tanečnica, Draculova žena či autorkina tohtoročná novinka ZlatovláSSka.

Po knihe ZlatovláSSka autorka prichádza s knihou Rekviem pre anjela, ktorá je v poradí jedenástou knižnou publikáciou tejto autorky a zároveň je to aj kniha, v ktorej Hajduková vybočuje zo svojej typickej tvorby. Rekviem pre anjela je erotickomysteriózny román, ktorý ponúka príbeh úspešnej speváčky Arienne a violončelistu Niccola. Úprimne, tvorbu Michaely Elly Hajdukovej som si obľúbil už od momentu, keď som siahol po knihe Dorianova kliatba, ktorú som od autorky prečítal ako prvú. A moja láska k jej tvorbe pretrváva až dodnes, pričom ani Rekviem pre anjela nie je výnimkou.

V najnovšej knihe Michaely Elly Hajdukovej sa stretávame so známou speváčkou Arienne, ktorá každým svojím vystúpením žne jeden úspech za druhým. Jedného dňa sa Arienne spoznáva s Niccolom Lombardim – veľmi úspešným a uznávaným violončelistom, po ktorom túži každá jedna žena. Pôvodne mala byť Arienne len ďalším menom na dlhom zozname žien, ktoré podľahnú šarmu známeho violončelistu, no realita je nakoniec iná. Niccolo vytvára snové ilúzie, v ktorých ju pokúša a zvádza, no ona mu vzdorovito odoláva. Lombardi ju však postupne čoraz viac vťahuje do svojho temného a vábivého sveta, v ktorom láska nemá miesto. Je len otázne, komu ich vzťah ublíži viac. Doplatí na to Arienne, alebo Niccolo?

Rekviem pre anjela je kniha, po ktorej prečítaní bude vo vás príbeh ešte dlho rezonovať. Autorka vytvorila nesmierne pútavý príbeh, ktorý si vás získa už od samotného začiatku a bude si vás držať až po koniec knihy. Michaela Ella Hajduková sa rozhodla vytvoriť čosi, čo sa bude značne líši od jej predchádzajúcej tvorby, no s prečítaním knihy musím usúdiť, že to bolo výborné rozhodnutie. Kniha disponuje príbehom, s ktorým sa v súčasnej slovenskej beletrii len tak ľahko nestretnete, a preto možno povedať, že je to kniha s originálnym príbehom. No tam to nekončí. Autorka sa v knihe pohráva hneď s niekoľkými prvkami, ako je láska, vzrušenie, erotika, náboženstvo, história a mnoho ďalšieho, ktoré príbeh oživujú a dodávajú tak autorke väčšiu možnosť rozvíjať príbeh.

Na samotnej knihe mňa osobne najviac zaujala práve téma, ktorej sa Hajduková v knihe venuje. Téma inkubov pôsobí už na prvý pohľad veľmi zaujímavo a ani v knihe tomu nie je inak. Hajduková ponúka naozaj zaujímavý pohľad na to, ako inkubovia žijú, ako si hľadajú svoje obete, no čo je najdôležitejšie, poukazuje na to, čo sa môže stať, ak sa inkubus zamiluje. Autorka sa zároveň aj pohráva s napätím, ktoré v knihe miestami stupňuje a miestami uberá, vďaka čomu ešte lepšie vykresľuje niektoré udalosti, čo má za následok to, že zvýrazňuje dôležité udalosti od tých menej dôležitých.

Každá nová kniha Michaely Elly Hajdukovej je dôkazom toho, že autorka sa v rámci svojej štylistiky zlepšuje míľovými krokmi. A ani táto kniha nie je výnimkou. Autorka sa v knihe nebojí využívať pestré opisy prostredia, ktoré vo veľmi veľkej miere pomáhajú čitateľovi si lepšie predstaviť prostredie, v ktorom sa príbeh odohráva, no zároveň využíva jednoduchý štýl rozprávania príbehu, vďaka čomu sa kniha veľmi ľahko a rýchlo číta. V knihe sú početné aj dialógy, prostredníctvom ktorých v knihe prevláda dejovosť nad opisnosťou, čo v konečnom dôsledku dopomáha k rýchlemu spádu deja. Za povšimnutie taktiež stojí aj fakt, že autorka v príbehu skáče v rôznych časových úsekoch, často mení miesta deja a využíva viacerých rozprávačov, ktorí čitateľovi ešte viac pomáhajú pochopiť tému, ktorej sa kniha venuje.

Ak ste čítali niektorú z autorkiných kníh, tak viete, že postavy sú Hajdukovej silná stránka. Pod jej perom postavy dostávajú jasné črty, vďaka ktorým sa medzi sebou značne líšia, a preto nebudete mať pocit, aby sa postavy na seba ponášali. V prípade tejto knihy mňa osobne najviac oslovila Arienne, Niccolo, Maddy a Umberto.

Michaela Ella Hajduková touto knihou ukázala, že ešte stále dokáže čitateľa prekvapiť. Samozrejme, v pozitívnom zmysle slova. Rekviem pre anjela je kniha, ktorá ponúka výborný príbeh, výborné spracovanie a výborne vykreslené postavy. Ja osobne som naozaj zvedavý, čo si autorka pre čitateľov pripraví v záverečnom dieli tejto série. Knihu hodnotím 5/5.

Knihu si môžete zakúpiť kliknutím TU.

Viac článkov s autorkou zasa nájdete TU.