Ja vás vítam pri recenzií na knihu Hry o život, ktorá je pre mňa jedna z mojich najobľúbenejších kníh.

AUTOR: Suzanne Collins
NÁZOV: Hry o život (The Hunger Games)
VYDAVATEĽSTVO: Ikar (Scholastic)
ROK VYDANIA: 2009 (2008)
POČET STRÁN: 206
PREKLAD: Michal Jedinák

Suzanne Collins je pre mňa jedna z najobľúbenejších autoriek. Zbožňujem jej knihy, teda hlavne trilógiu Hry o život. Musím sa priznať, že po prvýkrát som si knihu vypožičal cez letné prázdniny a hneď po prvej vete som knihu odložil a celé prázdniny som ju neotvoril. Proste ma nezaujala. Keďže vtedy na mňa film veľmi zapôsobil, tak som čakal podobný výsledok aj od knihy. Bohužiaľ ma vtedy sklamala. Asi po dvoch rokoch som knihu dostal na narodeniny. Kniha ma vtedy do deja vtiahla hneď od prvej vety. A povedzme si úprimne, bol to rozdiel cca dva roky.

Čo sa už týka samotného deju, tak kniha mi dala niečo, čom som už dávno chcel od knihy. Poriadny príbeh. Príbeh, ktorý by ma v živote nenapadlo napísať. Príbeh, ktorý nenájdem v každej druhej knihe. A presne toto sa autorke podarilo. Proste, Amerika budúcnosti ako vyšitá. Taktiež sa mi páčilo aj to, že celý príbeh je vyrozprávaný v prvej osobe, čiže Katniss.

Asi najviac musím pochváliť autorku za postavy. Páčilo sa mi na nich to, ako autorka presne vystihla charakter každej postavy. Lenže u Katniss som mal vždy problém ju tak nejako odhadnúť. Raz bola taká, inokedy taká. A presne to sa mi na nej nepáčilo. Ale aj tak Katniss patrí medzi moje najobľúbenejšie postavy spolu s Peetom, ale tak to je klasika.Tatkiež za povšimnutie stojí aj postava Haimitcha alebo Katnissinej matky. Keď sa mám priznať, tak Katnissina mama mi v prvej knihe prišla do cela nesympatická.

Autorka v knihe taktiež nešetrila ani šokujúcimi momentmi čo sa mi taktiež páčilo. Ale asi ma najviac prekvapil koniec knihy. Proste nečakal som, že sa takto Katniss zachová.

Hry o život sú moja najobľúbenejšia kniha. Milujem dej knihy, milujem postavy a hlavne celú tú atmosféru. Celá kniha je ľahko čítateľná a preto ste schopný za hodinu prečítať aj štyri kapitoly. Hry o život som už prečítal dvakrát, ale chcel by som si ich prečítať ešte aspoň raz do konca roka. Hry o život sú asi jediná kniha, ktorá ma neomrzí. Knihu Hry o život hodnotím 4/5 a vrelo vám ju odporúčam. A čo vy, páčila sa vám kniha?